Sökning: "förälder-barn-interaktion"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet förälder-barn-interaktion.
1. The acquisition of Swedish prepositions : A longitudinal study of child comprehension and production of spatial prepositions
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : Prepositions are acquired at earliest during the second year of life. This thesis investigates 16 children acquiring Swedish spatial prepositions, i.e. på ‘on/at’, i ‘in/at’, under ‘under’, bredvid ‘beside/next to’, bakom ‘behind/back’ and framför ‘in front’. LÄS MER
2. Swedish toddlers’ use of turn-final gaze in dyadic child-parent interaction
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : Turn-final gaze at the interlocutor has been suggested to fill different functions in conversation: being monitoring, regulatory or response-seeking. 16 Swedish toddlers use of turn-final gaze in dyadic interaction with their parents was investigated at the ages 1;0, 1;6, 2;0, 2;6 and 3;0. LÄS MER
3. Emblem use in parent-child interaction : A longitudinal study
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : This thesis investigates emblem use exploratory in parent-child interaction. Emblems are conventional gestures with a verbal equivalent. The aim of this study was to answer if emblem use facilitates language acquisition. Formulaic gestures – fixed gestures accompanying songs – were examined as a subgesture of emblems. LÄS MER
4. Beröringens roll för barns språkutveckling
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : Beröring är en modalitet som visat sig spela en stor roll i människans utveckling. Föreliggande studie hade för avsikt att undersöka beröringens roll i barnets språkutveckling, utifrån hur beröring förändras över tid och hur det påverkar barnets produktiva ordförråd. LÄS MER
5. Beröring i interaktion mellan föräldrar och deras barn
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för fonetikSammanfattning : Beröring är, efter att länge ha varit ganska förbisett, numera ett växande forskningsområde inom förälder-barn kommunikation. Detta har skett i takt med att man har insett vikten av social interaktion för utvecklingen av alla kognitiva förmågor, och kanske särskilt för språkutvecklingen. LÄS MER