Sökning: "fördel nackdel"

Visar resultat 6 - 10 av 172 uppsatser innehållade orden fördel nackdel.

  1. 6. Bilderna i matematikläromedel : Till för- eller nackdel för elever med NPF?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik; Mittuniversitetet/Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (2023-)

    Författare :Laila Christensen Blom; [2023]
    Nyckelord :Sociosemiotisk; multimodal; neuropedagogik;

    Sammanfattning : Läromedel i matematik använder sig av olika slags semiotiska resurser såsom bilder, figurer och tabeller för att stötta elevers förståelse. Syftet med denna studie var att analysera bilder i tre utvalda läromedel som heter Rik matematik, Triumf och Silvergruvan. LÄS MER

  2. 7. Kommunikatören – relationsbyggare, problemlösare och historieberättare som ska kunna översätta siffror till berättelser : En diskursanalytisk studie av språkliga konstruktioner i platsannonser för kommunikatörer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Nina Dzaferovic-Igracev; [2023]
    Nyckelord :diskursteori; språk; kommunikatörer; yrkesroller; platsannonser;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur språkliga konstruktioner av kommunikatören i platsannonser ser ut och om det går att identifiera flera konstruktioner, samt om det finns skillnader mellan kommunikatörkonstruktioner i privat och offentlig sektor. Studien är utförd med diskursanalytiska medel med inriktning diskursteori för att finna språkliga strukturer i annonserna som konstituerar en eller flera kommunikatörsidentiteter. LÄS MER

  3. 8. Pararbete och grupparbete : F-3 lärares upplevelser om för- och nackdelar i elevers läs-, skriv- och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Viktoria Larsson; Josefine Kvist; [2023]
    Nyckelord :group work; classroom climate; communication; learning; learning environment; pair work; collaboration; Swedish teaching; grupparbete; klassrumsklimat; kommunikation; lärande; lärmiljö; pararbete; samarbete; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att öka kunskapen om och förståelsen för hur F-3 lärare anser att grupparbeten och pararbeten påverkar elevers läs-, skriv- och språkutveckling. Studien är av kvalitativ karaktär. Data har samlats in från semistrukturerade intervjuer med 7 legitimerade F-3 lärare. LÄS MER

  4. 9. Minimization of Model-based Tests in Modbat

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Caroline Borg; [2023]
    Nyckelord :Software testing; Model-based testing; Test minimization; Delta debugging; Modbat; modmin; Mjukvarutestning; Modellbaserad testning; Testminimering; Delta debugging; Modbat; modmin;

    Sammanfattning : Model-based testing (MBT) is a promising testing method with advantages like exhaustive exploration and high maintainability. However, one notable downside is that the generated tests usually contain much unnecessary noise. LÄS MER

  5. 10. F-3-lärares arbete med formativ bedömning i elevers skrivutveckling : En kvalitativ undersökning om hur F-3-lärare arbetar med formativ bedömning i elevers skrivutveckling samt hur de anser att formativ bedömning främjar skrivutvecklingen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Marina Hanna; Jisela Mete; [2023]
    Nyckelord :Formativ bedömning; kamratrespons; lärandemål; skrivutveckling; återkoppling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur F–3-lärare arbetar med formativ bedömning i elevers skrivutveckling samt vilka strategier som används. Syftet var dessutom att undersöka hur tillfrågade F–3-lärare anser att den formativa bedömningen främjar elevernas skrivutveckling. LÄS MER