Sökning: "fördelar och nackdelar med grupper"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med grupper.

  1. 21. Kemilaborationers betydelse för gymnasieelevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ida Molin; [2017]
    Nyckelord :gymnasieelever; kemi; laborationer; slutna laborationer; socialkonstruktivism; uppfattningar; öppna laborationer;

    Sammanfattning : Det framkommer tydligt i den svenska läroplanen och i kursplanen för ämnet kemi att laborationer ska vara en del av undervisningen. Laborationers inverkan på elevers lärande har dock ifrågasatts och vissa är kritiska till dess effekt. LÄS MER

  2. 22. Hur sjuksköterskan kan överkomma språkbarriärer : Litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Deka Ismail; Lamya Muhsin; [2017]
    Nyckelord :patient; tolk; sjuksköterska; kommunikation; språkbarriärer; flerspråkig personal;

    Sammanfattning : Sverige är ett mångkulturellt samhälle med flera olika etniska grupper. I sjukvården möter sjuksköterskor patienter med olika bakgrunder och som talar andra språk. För att kunna erbjuda vård som har fokus på patienten behöver sjuksköterskan etablera en dialog med patienten. LÄS MER

  3. 23. Produktionsbete jämfört med rastbete för kor i ett försök med mjölkningsrobot och nattbete samt en intervjustudie med lantbrukare om erfarenheter av nattbete

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Hanna Blomberg; [2017]
    Nyckelord :bete; ensilage; automatisk mjölkning; mjölkkor; natt; säsong; intervju;

    Sammanfattning : Deltidsbete har i flera studier visat sig fungera bra som betesstrategi i system med mjölkningsrobot. Dessutom ger det bättre förutsättningar för att utfodra djuren inomhus och därmed ha större kontroll över att de får i sig tillräckligt med foder. LÄS MER

  4. 24. Hjälpa eller stjälpa? Lärares upplevelser av arbete med 1:1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maria Larson Ovuka; Anja Sommar; [2017]
    Nyckelord :1:1; digitalisering; undervisningsmetod; lärare; Sollentuna kommun;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om lärares upplevelser kring sitt arbete med en dator per elev, även kallat 1:1. Många kommuner har redan klivit på det digitala tåget och forskning har pågått på området sedan 2007. LÄS MER

  5. 25. Lärares uppfattning om nivågrupperingars påverkan på elevers kunskapsutveckling i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Gustafsson; Nina Nilsson; [2016]
    Nyckelord :differentiering; kunskapsutveckling; matematik; lärare; elever; nivågruppering; sociokulturellt; grupper; gruppkonstellationer; F-3;

    Sammanfattning : Detta arbete började ta sin form redan under tidig vår 2015. Då skrev vi vårt SAGarbetesom lade grunden till detta examensarbete om nivågruppering. Vi fokuserade vidvårt SAG-arbete (en kunskapsöversikt) på fördelar och nackdelar med nivågruppering imatematikundervisning och inte så mycket om hur nivågruppering påverkar eleverna. LÄS MER