Sökning: "företagsekonomi i gymnasiet"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden företagsekonomi i gymnasiet.

  1. 11. Likvärdiga​ ​betyg?​ ​En​ ​studie​ ​om​ ​tolkningen​ ​av​ ​ett kunskapskrav​ ​i​ ​Företagsekonomi​ ​på​ ​gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Ström; [2017]
    Nyckelord :knowledge requirements; assessment; grading systems; Business​ ​economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att illustrera och skapa en viss förståelse för hur lärare tolkar ett kunskapskrav och hur det kan skilja sig åt lärare emellan. Jag kommer också göra en tolkning av anledningarna till att det kan skilja sig åt. LÄS MER

  2. 12. IKT - en resurs för lärande? Sett ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ola Stenqvist; [2016]
    Nyckelord :digital verktyg; elevperspektiv; företagsekonomi; inlärning; IKT; läroprocess; sociala media;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt eleverna på ekonomilinjen på gymnasiet lär sig med och utan IKT och vilken IKT som skulle kunna främja deras lärande inom ämnet företagsekonomi. I studien undersöks hur IKT kan kopplas till lärande och på vilket sätt det kan vara ett stöd i undervisningen för att stödja elevernas inlärning inom företagsekonomi - sett ur ett elevperspektiv. LÄS MER

  3. 13. En vision om en ny didaktik för undervisning i företagsekonomi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Erik Bäck; [2014]
    Nyckelord :didaktik; företagsekonomi; undervisning; dataspel;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är genomfört inom ramen för examensarbetet på lärarprogrammet vid Malmö högskola. Syftet med uppsatsen är att visa på möjligheterna med ny didaktik vid undervisning i företagsekonomi på gymnasiet. Metoden som använts är studie av relevant pedagogisk och didaktisk litteratur. LÄS MER

  4. 14. Lärares syn på entreprenöriellt lärande : Ta-sig-församhet eller ekonomikunskap?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Andreas Jennerhed; [2013]
    Nyckelord :entreprenöriellt lärande; förmågor; entreprenörskap; gymnasielärare;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete, Lärares syn på entreprenöriellt lärande, är att skapa kunskap om entreprenöriellt lärande och om hur det tolkas och används av lärare. Ett specifikt syfte är att genom att intervjua lärare vid den utvalda skolan ta reda på hur de tolkar och använder entreprenöriellt lärande samt vilken av de olika definitioner man återfinner i litteraturen som ligger närmast de intervjuade lärarnas tolkning samt även ta reda på hur begreppet påverkar deras undervisnings metoder. LÄS MER