Sökning: "företagsidentitet visuell identitet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden företagsidentitet visuell identitet.
1. Interior Design as a way to Convey Corporate Visual Identity
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Corporate Visual Identity (CVI) is a tool that consist of five main components: the corporate name, logo, font type, color palette and slogan/tagline. The CVI can be implemented on different carriers such as signage, interior elements and printed wear. However, the role of Interior Design as a carrier of CVI is not yet established. LÄS MER
2. Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?
Kandidat-uppsats, Grafisk teknologiSammanfattning : Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg. En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan. LÄS MER
3. Logotyper - Från budskap till tolkning
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vi vill öka kunskapsmassan kring huruvida konsumenters tolkningar av logotyper ligger i linje med kreatörers tankar. Metod: Induktiv ansats, kvalitativ metod i form av 16 konsumentintervjuer och 3 expertintervjuer. Den information vi har erhållt har legat till grund för våra senare delar. LÄS MER
4. Grafisk profil för House of Sweden (Washington D.C.)
Kandidat-uppsats, Grafisk teknikSammanfattning : Detta examensarbete innefattar både en fördjupning och en praktisk del inom ämnet grafisk profilering och visuellt identitetsskapande. Den praktiska delen av examensarbetet har utförts parallellt med reklambyrån Cabesa Communication Sweden AB, Stockholm. LÄS MER