Sökning: "företagsidentitet visuell identitet"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden företagsidentitet visuell identitet.

  1. 1. Interior Design as a way to Convey Corporate Visual Identity

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ellen Landström; Elin Hall; [2015]
    Nyckelord :Interior Design; Corporate Visual Identity; CVI; Corporate Identity; Physical Environment; Consistency; Inredning; Visuell Identitet; Företagsidentitet; Fysisk miljö;

    Sammanfattning : Background: Corporate Visual Identity (CVI) is a tool that consist of five main components: the corporate name, logo, font type, color palette and slogan/tagline. The CVI can be implemented on different carriers such as signage, interior elements and printed wear. However, the role of Interior Design as a carrier of CVI is not yet established. LÄS MER

  2. 2. Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknologi

    Författare :Anna Köpmans; [2012]
    Nyckelord :Corporate identity; visual identity; graphic profile; graphic manual; brand; web-site; website design; e-commerce; online brandning; Företagsidentitet; visuell identitet; grafisk profil; grafisk manual; varumärke; hemsida; webbdesign; e-handel; online branding;

    Sammanfattning : Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg. En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan. LÄS MER

  3. 3. Logotyper - Från budskap till tolkning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Hansson; Anders Nilsson; Kristofer Olsson; [2005]
    Nyckelord :Logotyper; företagsestetik; design; företagsidentitet; visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill öka kunskapsmassan kring huruvida konsumenters tolkningar av logotyper ligger i linje med kreatörers tankar. Metod: Induktiv ansats, kvalitativ metod i form av 16 konsumentintervjuer och 3 expertintervjuer. Den information vi har erhållt har legat till grund för våra senare delar. LÄS MER

  4. 4. Grafisk profil för House of Sweden (Washington D.C.)

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknik

    Författare :Mattias Kristensson; [2005]
    Nyckelord :grafisk profil; visuell identitet; företagsidentitet; varumärke; typografi; logotyp; grafisk formgivning; House of Sweden;

    Sammanfattning : Detta examensarbete innefattar både en fördjupning och en praktisk del inom ämnet grafisk profilering och visuellt identitetsskapande. Den praktiska delen av examensarbetet har utförts parallellt med reklambyrån Cabesa Communication Sweden AB, Stockholm. LÄS MER