Sökning: "försäljning statistik"
Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade orden försäljning statistik.
6. Frivillig IFRS och internationell verksamhet. En studie om svenska onoterade koncerner
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Globaliseringen har medfört att svenska företag är internationellt verksamma och har utländska intressenter. Skillnader mellan regelverk länder emellan kan vara stora och resulterar i ökad informationsasymmetri vilket går att reducera genom ökad redovisningskvalitet. LÄS MER
7. Räkna med böter. En kvantitativ studie om böter i Göteborg för år 1860-1862, 1880-1882 samt 1900-1902
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur många böter som skrevs ner under 1860-1862, 1880-1882 samt 1900-1902. I syftet ingick även att undersöka om det skedde en minskning eller ökning av antalet böter samt vad könsfördelning var bland de böter som blev nedskrivna. LÄS MER
8. Minimizing the expected opportunity loss by optimizing the ordering of shipping methods in e-Commerce using Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : The shopping industry is rapidly changing as the technology is advancing. This is especially true for the online industry where consumers are nowadays able to to shop much of what the need over the internet. LÄS MER
9. Solenergi i Sub-Sahara : En analys och konceptualisering av affärsmodeller på BoP-marknaden
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Mer än två tredjedelar av befolkningen i Sub-Sahara i Afrika lever idag i energifattigdom, vilket har drabbat de fattigaste på BoP-marknaderna värst. Tidigare forskning har visat att företagande inom energibranschen kan stimulera en ekonomisk tillväxt på BoP-marknaden i Sub-Sahara. LÄS MER
10. Predicting Sales with Deep Learning in a Retail Setting
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Product pricing is an always present issue and there are a number of different traditional pricing strategies that can be applied depending on the situation. With an increasing amount of available data, as well as new improved methods to take advantage of this information, companies are presented with the opportunity to become more data driven in their decision making. LÄS MER