Sökning: "försäljning statistik"
Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade orden försäljning statistik.
11. Hålla social distans när det krävs att vara närvarande : En fallstudie om organisationsförändringar inom detaljhandeln när världen drabbas av en pandemi.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Studiens syfte är att skapa djupare förståelse för hur organisationsförändring, som grundats i en kris (pandemin Covid-19), påverkar ledarskap såväl som medarbetare inom detaljhandelsbranschen. En fallstudie med mixad metod med en deduktiv ansats har genomförts för att skapa en djupare förståelse för uppfattningen kring organisationsförändring grundat i pandemin. LÄS MER
12. Predicting Revenue with Price Indices for Baskets of Spare Parts using Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Companies in the spare part industry can implement a variety of different pricing techniques, which have traditionally been done through personnel know-how and industry conventions. One such technique is the use of price indices to track sales performance. LÄS MER
13. Svenska original ökar och översättningar minskar – den svenska barnboksmarknaden 2010–2019
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : I den här uppsatsen studeras den svenska barn- och ungdomsbokmarknadens utveckling under åren 2010 till och med 2019. Detta görs genom att sammanställa statistik från Svenska barnboksinstitutets Bokprovning för att se hur andelen svenska original och översättningar på marknaden förändrats under decenniet. LÄS MER
14. Försäljningsprediktion : en jämförelse mellan regressionsmodeller
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Idag finns mängder av företag i olika branscher, stora som små, som vill förutsäga sin försäljning. Det kan bland annat bero på att de vill veta hur stort antal produkter de skall köpa in eller tillverka, och även vilka produkter som bör investeras i över andra. LÄS MER
15. Customer relationship management effekter på intern försäljningskontroll : En kvalitativ flerfallsstudie som undersöker de effekter som uppstår vid användandet av CRM på intern försäljningskontroll
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Customer Relationship Management (CRM) framkom under 1970-talet och översätts på svenska till kundrelationshantering och är en kategori av integrerade, datadrivnaprogramvarulösningar som förbättrar interaktionen och affärer med kunder. CRM-system bidrar till att hantera och upprätthålla kundrelationer. LÄS MER