Sökning: "facebook netnografi"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden facebook netnografi.
21. Härskaren loggar in! : En studie om härskartekniker på Facebook
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka härskarteknikers existens på Facebook samt att studera på vilket sätt de olika teknikerna framträder. Studien ämnar även att uppmärksamma härskartekniker och öka förståelsen kring dem. Genom netnografi, passiva dolda observationer och samtalsanalys undersöker vi sju konversationer på Facebook. LÄS MER
22. Vem leder organisationens narrativ? : En jämförelse mella Kvinnojouren Emblas och Rädda Barnens kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Det är inget nytt att undersöka interaktioner på Facebook, dock är det oftast ur privatpersoners synvinkel Facebook undersöks och inte lika ofta ur en organisations synvinkel. Den här studien syftar till att fylla en del av gapet i medie- och kommunikationsforskningen om hur ideella organisationer beter sig på Facebook genom att undersöka den narrativa processen hos två ideella organisationer och hur delaktiga användare är i organisationernas berättelse beroende på organisationens storlek, Kvinnojouren Embla och Rädda Barnen. LÄS MER
23. Internet som verktyg vid rekrytering av ny personal : en studie om hur våra "digitala identiteter" påverkar våra möjligheter att få jobb
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Bakgrund: Enligt en undersökning som Stockholms handelskammare genomfört tillsammans med Infotorg så blir internet och de sociala medierna en allt viktigare källa till information för arbetsgivare. I studien visar det sig av 40 procent av alla rekryterare kontrollerar kandidater via Facebook. LÄS MER
24. Social gemenskap och distans genom sociala medier - En kvalitativ studie av polisens användande av Facebook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Polisens användande av Facebook som en informationskanal startade under 2011 och har stundtals varit ett omdebatterat ämne. Uppsatsen undersöker hur olika inlägg förhåller sig till riktlinjer ifrån polisen och e-delegationen samt vilka avvikelser från dessa riktlinjer som förekommer. LÄS MER
25. Sociala Relationer : En fallstudie av marknadsföring på Facebook
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats är en deskriptiv fallstudie av två Facebook-sidor vars syfte är att försöka besvara frågan, bör organisationer lägga ner resurser på deras närvaro i sociala medier och i sådana fall, varför? Syftet är att visa hur det kan se ut när stora etablerade företag ger sig ut på sociala medier. Detta är en uppsats som ämnar påvisa sambandet mellan marknadsföring och sociala medier för att visa fördelar och nackdelar. LÄS MER