Sökning: "facebook netnografi"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden facebook netnografi.
11. Reko mat : Analys av REKO:s policy och nätverksstruktur ur ett antropologiskt-netnografiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : I det här examensarbetet undersöks policy och nätverksstruktur för REKO-konceptet – ett sätt för små livsmedelsproducenter att genom Facebook samordna försäljning direkt till slutkonsumenter. Uppsatsen diskuterar REKO som ett samtidsfenomen påverkat av stora trender som den digitala omvandlingen av samhället och en allt längre livsmedelskedja. LÄS MER
12. Engagerad ”online” – konsument ”offline”? : En explorativ studie om konsumtion och kundengagemang i Livrustkammarens online brand community
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studien undersöker olika dimensioner av det omdiskuterade begreppet kundengagemang i ett online brand community på Facebook, i förhållande till tidigare konsumtion och köpintention “offline”. Webbaserade enkäter användes som metod för att undersöka vilka dimensioner av kundengagemang som förekommer i det studerade online brand communityt på Livrustkammarens Facebooksida. LÄS MER
13. Vem ska jag tro på? : En netnografisk studie över synen på vaccin i sociala medier
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Under hösten 2009 vaccinerades mer än fem miljoner svenskar med vaccinet Pandemrix för att skyddas mot svininfluensan som då spreds som en löpeld. Tyvärr uppdagades det senare att vaccinet ökade risken för att utveckla den neurologiska sjukdomen narkolepsi, sjukdomsbilden innebär symptom som påtaglig sömnighet eller upplevelsen av att musklerna är kraftlösa. LÄS MER
14. "Hvis du undrer så har jeg endret språket på telefonen!" : En netnografisk studie om Skams fandom på Facebook
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This study aims to examine how Swedish fans of the TV-series Skam use the Facebook group Kosegruppa Sverige in order to construct and maintain a fandom, and how fan practices can contribute in creating identity among the members of the group. Theories related to fan research, discourse psychology and intersectionality were applied, as well as a brief overview of earlier research results related to these areas. LÄS MER
15. Såpoperan ”Glamour” och liv på nätet : En netnografisk och kvalitativ innehållsanalysstudie av en fandom och fandiskussioner på Facebook.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis was to investigate the soap opera “The Bold and the Beautiful” (Swedish title “Glamour”) and its viewers/fans and to understand on a deeper level how their communication looks like on the social media. The study also discusses partly the aspect of power between the mass media that in some way have an influence on the soap opera and its fans. LÄS MER