Sökning: "facebook netnografi"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden facebook netnografi.

  1. 16. Strategiska riktlinjer för användande av sociala medier - En fallstudie kring prisbelönta företags användande av Instagram och Facebook

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Green Persson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; Facebook; interaktion; marknadsföring; företag; sociala medier;

    Sammanfattning : Sociala medier utvecklas och blir en allt väsentligare marknadsföringskanal där kommunikation står i fokus. Denna fallstudie fokuserar på två företag som under 2015 utsågs till ”Sveriges bästa företag på Sociala medier” av byrån PR with an Edge. LÄS MER

  2. 17. Hashtag hälsa : Synliggörande av vilka hälsobudskap som uttrycks och konstrueras av ungdomar på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Per-Oskar Persson; Sofia Petersson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; hashtag; health; youth; affordance; netnography; health education; social media; Instagram; hashtag; hälsa; ungdomar; meningserbjudande; netnografi; hälsopedagagoik; social media;

    Sammanfattning : Instagram is a phone application that people use to share photos and movies. Instagram is one of the two most popular social medias in the age group 16-25 after Facebook. This essay is a netnographic study that has looked at the affordances offerd on Instagram in images where users are between 16 and 24 years. LÄS MER

  3. 18. Rädda Universitetssjukhuset i Lund - En netnografisk studie om kommunikation och avsaknaden av kommunikation under en förändringsprocess

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jonas Lindén; Jesper Alm Jarl; [2014]
    Nyckelord :Delaktighet; Dialog; Facebook; Förändringskommunikation; Fusion; Netnografi; Medarbetarperspektiv; Organisationsförändring; Participation; Dialogue; Change Communication; Online ethnography; Organisational Change; Merger; Employee perspective; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today's society there are increasing demands on organizations and its ability to be flexible and adaptable. However, many changes ends in failure. Research on communication in organizational changes has proven to be important factors, but is still a relatively unexplored area. LÄS MER

  4. 19. "Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Erik Olsen; Petra Wartmark; [2014]
    Nyckelord :consumer communities; emoticons; eWOM; Facebook; fashion marketing; netnography; stylistics; consumer communities; emoticons; eWOM; Facebook; fashion marketing; netnografi; stilistik;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor. LÄS MER

  5. 20. #Min Resa Räknas : En studie om lärande och konstruktioner av hälsa i en nätgemenskap.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Brattberg Siri; Svanlindh Josefin; [2014]
    Nyckelord :community of practice; facebook; health; instagram; min resa räknas; netnography; social construction; facebook; hälsa; instagram; min resa räknas; netnografi; praktikgemenskap; social konstruktion;

    Sammanfattning : Mycket av dagens hälsokunskap hämtas via internet och gemensamma uppfattningar kring hälsa skapas och sprids genom sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra till förståelsen av hur hälsa lärs i en självorganiserad praktikgemenskap i sociala medier och belysa hur hälsa konstrueras i dessa lärprocesser genom skriftliga och visuella inlägg på internetforumet Min Resa Räknas. LÄS MER