Sökning: "fangemenskap"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet fangemenskap.
1. Podcast som verktyg för identitetsskapandet : En kvalitativ intervjustudie med åtta lyssnare till podcasten Ursäkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Denna studie undersöker om och i så fall hur podcasten Ursäkta har betydelse för unga vuxna kvinnors identitetsskapande. Med studien vill vi bidra med kunskap om identitetsskapande i relation till podcastlyssnande med fokus på fanskap. I denna studie har vi valt att inrikta oss på podcasten Ursäkta och dess lyssnare. LÄS MER
2. Först kom författaren, efteråt kom läsaren : En receptionsteoretisk studie fokuserat på läsaren som medskapare inom fanfiction
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna uppsats studerar vilka åsikter och attityder Wattpad läsare uttrycker gällande Anna Todds två huvudkaraktärer från fanfiction berättelsen After. Läsarna kommunicerar genom läsarkommentarerna i fanfiction-versionen och frågeställningen besvaras genom att studera utvalda kommentarer i kommentars sektionen. LÄS MER
3. “First year Evergirl at your service! So a couple of rules …” : En barnkulturell studie om fangemenskapens plats, rum och dialog med utgångspunkt i hemsidan Schoolforgoodandevil.com.
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för barnkulturforskningSammanfattning : Denna studie har fokuserat på villkor, kontroll och reglering av den barnkulturella platsen Schoolforgoodandevil.com och hur den tänkta målgruppen av barn rör sig inom platsen och dess rum. LÄS MER
4. Project Loveday : Föreställningar i fan-producerade reklamfilmer.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Tesla är ett multinationellt företag som tillverkar och säljer elbilar bland många andra produkter och tjänster. Vår studie kommer primärt fokusera på Tesla Motors, den del av företaget som producerar och säljer bilar. LÄS MER
5. G som i gemenskap : En kvalitativ studie om gemenskapande i dataspel ur ett produktionsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna studie handlar om att undersöka hur man bygger gemenskap via dataspel, hur man tänker när man designar dessa, hur dataspelsföretagen håller ihop gemenskapen genom att uppmana till deltagande både inom dataspelen samt externa plattformar som Facebook, Twitter och diverse diskussionsforum. Studien utgår från ett produktionsperspektiv där tanken är att få veta vad de som arbetar på dataspelsföretag har för syn på gemenskap och arbetar för att skapa och bibehålla den. LÄS MER