Sökning: "fastighetsbyrån"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet fastighetsbyrån.

  1. 1. Faktorer som påverkar en fastighetsinvestering i Sverige och i Spanien

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Alice Enström; Lina Eklöv; [2018]
    Nyckelord :property investment; rental property; Spain; Sweden; market; investments; fastighetsinvestering; hyresfastighet; Spanien; Sverige; marknad; investeringar;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka vilka faktorer som påverkar ett investeringsbeslut på den svenska samt den spanska fastighetsmarknaden med hänsyn till ekonomi, juridik, fysiska egenskaper och läge samt finansiering. För att  bedöma den ekonomiska lönsamheten kommer vi att göra en kassaflödesanalys för en utvald hyresfastighet på respektive marknad. LÄS MER

  2. 2. Internt varumärkesbyggande - En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Victoria Persson; Cassandra Bergqvist; [2017]
    Nyckelord :Corporate Brand; Internt varumärkesbyggande; Franchise; Fastighetsbyrån; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Internt varumärkesbyggande – En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp. VT 2017. LÄS MER

  3. 3. E-business inom fastighetsbranschen : En undersökning av fastighetsbyrån Fantastic Franks differentiering genom E-business

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Annelie Hjelm; Monika Herczeg; Laleh Saeidi; [2015]
    Nyckelord :fantastic frank; business model; e-business; transaction process within real estate; differentiation through e-business; value creation within e-business; value creation model; business model canvas; fantastic frank; affärsmodell; transaktionsprocessen inom fastighetsbyråer; differentiering genom e-business; värdeskapande inom e-business; värdeskapande-modellen; canvas analysmodell;

    Sammanfattning : Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå? Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång. Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. LÄS MER

  4. 4. Hemnet – Viktiga händelser som format tjänsten

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Victor K Nathanson; Haris Zaimović; [2014]
    Nyckelord :Hemnet; critical events;

    Sammanfattning : In recent time Hemnet has faced an intensified criticism because of the latest introduction of ad-fees, and not least because of the take-over regarding Swedbank Fastighetsbyrån and Svensk Fastighetsförmedling. There is a growing concern amongst real estate agents about the development for which the Swedish real estate advertising market is taking. LÄS MER

  5. 5. Drivkrafter & Strategier : En studie av fristående mikroföretag i fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mathilda Larsson; Lovisa Hidesten; [2014]
    Nyckelord :Fastighetsförmedling; fastighetsmäklare; fristående företag; mikroföretag; konkurrens;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Drivkrafter och strategier hos fristående mikroföretag i den svenska fastighetsmäklarbranschen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lovisa Hidesten & Mathilda Larsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2014 - maj Syfte: Syftet med vår forskning är att söka förståelse för hur fristående mikroföretag överlever på en konkurrensutsatt och snabbt växande bostadsmarknad. Metod: Denna studie bygger på en kvantitativ metod i form av enkäter. LÄS MER