Sökning: "feedback spelet"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden feedback spelet.

  1. 1. Undersökning av inkrementella spel inom ramen av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mille Kåge; Matias Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Inkrementella spel; Idle Games; Clicker Games; Hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the unsustainable aspects we have identified within the genre of “incremental games”. These games commonly rely on the concept of infinite exponential growth which is inherently unsustainable. LÄS MER

  2. 2. CORRECTIVE FEEDBACK I QUIZSPEL: HUR VARAKTIGHETEN PÅVERKAR LÄRANDE

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elin Nilsson; Henrik Hagström; [2023]
    Nyckelord :corrective feedback; corrective feedback;

    Sammanfattning : Användningen av quiz i spel för undervisning är effektivt för lärande. Det har även visats att corrective feedback bar en betydande inverkan på hur effektivt ett quiz är för lärande. Tidigare studier har undersökt timingen för corrective feedback (omedelbar eller fördröjd) men det saknas forskning om feedbackens varaktighet. LÄS MER

  3. 3. User Interface: A Qualitative Investigation on Enhancing Player Engagement in Educational Games

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Viktor Lindström Söraas; Nonno Rydgren; [2023]
    Nyckelord :Player engagement; user interface; UI; graphics; Spelarengagemang; pedagogiska spel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Gaming, a widely adopted form of entertainment, brings out different reactions inpeople. While some perceive it as a leisure activity, other find it the element of violence that can be found troubling. Researchers have found that video games are associated with many advantages such as enhancing focus, multitasking ability and working memory. LÄS MER

  4. 4. Pet! That! Thing! : En experimentell titt på lugn inom spel.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Alexander Brändén; Hanna Wallard; [2022]
    Nyckelord :Calm; Relaxing; Game design; Visual design; “One rule”; Lugn; Avslappnande; Speldesign; Visuell design; “One rule”;

    Sammanfattning : Vi har arbetat med lugn inom spel. Vår prototyp är en gameslice där du är en person som villklappa saker och du har en gummiarm som kan resa hur långt du som spelare vill, den kanäven böja sig överallt på skärmen. LÄS MER

  5. 5. Recognition of Game Phases in Football by Using Team’s GNSS Tracking Data

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Sanna Talonen-Torstensson; [2022]
    Nyckelord :Football; GNSS; GPS; Event Data; Team Formation; Game Phases; Fotboll; GNSS; GPS; Händelsedata; Lag formation; Spelfaser;

    Sammanfattning : Positional tracking data is widely used in football for performance analysis. Many teams use GNSS integrated wearable devices to track physical metrics. However, utilizing GNSS data for tactical analysis is not common practice today. This thesis project aims to examine if GNSS data can be used in recognizing game phases in football. LÄS MER