Sökning: "formation of opinion"
Visar resultat 11 - 15 av 85 uppsatser innehållade orden formation of opinion.
11. Destination identity and projected online image in rural Southern Africa : A case study of Nyanga, Zimbabwe
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The value of tourism as a driver of economic and social development in Africa cannot be overstated. Tourism is regarded as a source of foreign currency, employment creation and more importantly, a means of achieving the sustainable development goals (SDGs). LÄS MER
12. Svensk frikyrklighet och högerpopulism: immun eller mottaglig? : en jämförande idéanalys av evangelikal kristen opinionsbildning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Is religion a vaccine against radical right populism? The opposite has often been taken for granted in many debates. This study tests the theory of religious immunity by examining three Swedish evangelical newspapers: Dagen, Världen idag and Sändaren. LÄS MER
13. Well-posedness of a class of continuity equations posed in the space of time-dependent Radon measures
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : We consider a class of partial differential equations whose solutions are elements of a space of measures. The motivation for modeling with measures is that sometimes selection-mutation models or models of for example population dynamics or opinion-formation are designed to describe not functions, but rather evolving distributions which can be described by measures. LÄS MER
14. "Det vita snuset och marknadsföringsruset” : En kvalitativ studie om det vita tobaksfria snusets marknadsföring riktat mot unga.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Between 2018 and 2021, the amount of young snuff users increased drastically. The same year, 2018, Velo, a tobacco free nicotine snuff, was launched on the Swedish market. They made themselves known through organizing big events and by engaging in influencer marketing. LÄS MER
15. ”Jag kan inte göra mitt jobb som i vanliga fall, det gör ju ont i hjärtat någonstans” : En kvalitativ studie om yrkesverksamma på kvinnojourers upplevelser av att arbeta, bemöta och kommunicera med våldsutsatta kvinnor under Covid-19.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : I denna studie har nio semistrukturerade intervjuer genomförts utifrån en kvalitativ studie med yrkesverksamma på kvinnojourer runt om i Sverige. Syftet med studien var att undersöka hur yrkesverksamma på kvinnojourer har upplevt det att arbeta på en kvinnojour samt hur deras bemötande och kommunikation gentemot våldsutsatta kvinnor har påverkats under tiden för pandemin. LÄS MER