Sökning: "formell och reell kompetens"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden formell och reell kompetens.
11. Är det viktigare för en undersköterska att ha fler sociala egenskaper än för en läkare? : – en kritisk diskursanalys om formell och reell kompetens i platsannonser för olika yrkesklasser i vårdsektorn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
12. Rekryteringsprocess och kompetens i offentlig verksamhet : En kvalitativ studie om rekryteringsprocessen och den upplevda kompetensen hos chefer med rekryteringsansvar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Organisationer står inför utmaningarna att rekrytera och ge möjligheter till kompetensutveckling. Den som utför rekrytering har en central roll och måste därmed ha rätt kompetens för att kunna arbeta på ett professionellt sätt. LÄS MER
13. Relationen mellan formell och reell kompetens : En studie om arbetsgivares förväntningar på nyutexaminerade studenter med en utbildning inom personal och arbetsliv.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Studien undersöker arbetsgivares perspektiv på kunskaper och färdigheter som en nyutexaminerad student med en utbildning inom personal och arbetsliv förväntas lära och utveckla under sin studietid. En semistrukturerad intervju har tillämpats för insamling av empiri från fem informanter. LÄS MER
14. Distriktssköterskans upplevelse av kompetens i arbetet i kommunens avancerade hemsjukvård : En intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : År 1992 genomfördes Äldrereformen i Sverige. Det innebar att mer avancerad vård ges i patientens hem. Slutenvårdens vårdplatser minskar, medicintekniska utvecklingen går snabbt framåt och på grund av en åldrande befolkning vårdas allt fler patienter i hemmet. Hemsjukvårdens organisation i vårt land ser olika ut. LÄS MER
15. Kompetens att kartlägga kompetens : Om studie- och yrkesvägledares arbete med validering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att belysa validering utifrån studie- och yrkesvägledarens perspektiv, särskilt med avseende på lärande, kunskap och kompetens. Teoriramen omfattar tidigare forskning om validering samt olika perspektiv på lärande, kunskap och kompetens. LÄS MER