Sökning: "framtida rekryteringar"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden framtida rekryteringar.
1. Kompetensbaserad rekrytering: det bästa alternativet? - En kvalitativ intervjustudie om hur rekryterare upplever effekterna av att använda kompetensbaserad metod
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Den svenska arbetsmarknaden är i ständig förändring, vilket leder till att nya kompetensbehov uppkommer. Genom att anställa nya personer kan kompetensbehov fyllas, samtidigt som dessa nytillkomna förmågor kan bidra med nya perspektiv till organisationen. LÄS MER
2. HR options and their valuation – a case study
Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finansSammanfattning : This thesis introduces and discusses the notion that real options theory can be applied to investment decisions when the value lies in human capital. This approach contributes in circumventing traditional problems which arise during valuation of intangible assets. LÄS MER
3. Kvittningsmetoden vid rekrytering
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnadSammanfattning : En rekryteringsprocess kan vara ett krävande arbete för den rekryterande chefen därde sökande kan behöva jämföras med avseende på flera aspekter. Att göra detta holistisktkan vara svårt och viktiga detaljer kan missas. Att använda sig av ett teoretisktramverk kan därför underlätta detta arbete. LÄS MER
4. Vem ska vi anställa? : En studie om betydelsen av den arbetssökandes värderingar i rekryteringsprocessen och betydelsen av matchningen mellan den arbetssökandes värderingar och organisationens.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Studien genomförs utifrån en kvalitativ ansats genom semistrukturerade intervjuer med specialister inom rekrytering. Syftet med denna studie är att undersöka vilken betydelse arbetssökandes värderingar, i jämförelse med deras kompetens, har i rekryteringsprocessen. Samt vad respondenterna anser generellt är av stor betydelse i urvalet. LÄS MER
5. Kandidatupplevelse – en aktiv del i employer brand : Kandidatupplevelse som employer branding aktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Syftet för denna studie är att undersöka hur kandidaters upplevelse kan påverkas av interaktion med rekryterande chefer och rekryteringsprocessens olika delar. Likväl skapa en förståelse för den sammanställda kandidatupplevelsens inverkan på en organisations employer brand. LÄS MER