Sökning: "framväxande bransch"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden framväxande bransch.

  1. 1. Navigating Business Innovation for Sustainable Growth in an Emerging Industry. : Introducing a framework identifying collaborators within Biorefinery.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :AINA GRIKSAITE; THERESE NYLANDER; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innovation is seen as a critical factor in corporate success, however, there is a tendency to view innovation too narrowly, which has a harmful effect on competitive advantage and a company's diversity. To maintain a competitive edge and avoid resemblance with other firms in the same industry it is crucial to have a holistic perspective on innovation anchored in business innovation. LÄS MER

  2. 2. CSR och de fyra storbankerna : En kvalitativ innehållsanalys av storbankernas CSR-kommunikation

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Buthaina Abo Shkir; Robin Rydqvist; [2018]
    Nyckelord :Qualitative content analysis; major banks; banks; CSR; Corporate Social Responsibility; Kvalitativ innehållsanalys; storbanker; banker; CSR; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Bakgrund och problematisering: Kraven på CSR har ökat i både Sverige och i omvärlden. En bransch som under 2000-talet har ökat sitt engagemang i CSR-frågor är banksektorn. Banker har en stor ekonomisk betydelse för samhället, men även en stor betydelse för hållbarhet och social utveckling. LÄS MER

  3. 3. ”Världen runt från din soffa” : En kvalitativ studie om virtuell verklighet inom turismmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Camilla Engskär; Marina Vacari; [2017]
    Nyckelord :3D; Destination; Experience; Marketing; Tourism; Virtual reality.; 3D; Destination; Marknadsföring; Turism; Upplevelse; Virtuell verklighet.;

    Sammanfattning : Teknologiska innovationer är i ständig utveckling. Detta öppnar upp nya möjligheter för diverse branscher att utveckla sig och stärka sitt varumärke. Under de senaste åren har virtuell verklighetsteknik varit en av de snabbast framväxande teknologierna. Med anledning av detta har tekniken uppmärksammas av flera branscher. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsstrategier: Är det ett hinder att vara mindre? – En studie kring motiv bakom implementering av hållbarhetsstrategier i mindre svenska företag inom hudvårdsbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Nilsson; Mikaela Viksten; [2015-07-07]
    Nyckelord :hållbarhet och mindre företag; hållbarhetsstrategier; isomorfism; svårigheter med hållbarhet; strategiimplementering; hudvård och hudvårdsbranschen;

    Sammanfattning : Problem: Hudvårdsbranschen domineras av mindre företag. Mindre företag möter fler svårigheter, begränsningar och motstånd vid strategiimplementering och hållbarhetsarbete än andra aktörer. Ändå verkar trenden av hållbarhetsstrategierna öka markant just inom den här branschen. LÄS MER

  5. 5. Att utforma strategier i en turbulent miljö : hur kan det bidra till framgång?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Jernevad; Helena Lundman; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; kaos; strategi; framgång; turbulens; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Flertalet företag verkar idag i en turbulent miljö och den bransch som har kommit att symbolisera turbulens genom media är IT-branschen. Teknologins snabba utvecklingstakt kan ses som den drivande faktorn till dess turbulenta omvärld. LÄS MER