Sökning: "fusk på högskola"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden fusk på högskola.
1. Digitalt dilemma : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter av digitaliseringens effekter på gymnasieelevers lärande.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka samhällslärares erfarenheter av digitaliseringens effekter på gymnasielevers lärande. Studien utgick från en kvalitativ metod. Det empiriska materialet har samlats in med hjälp av sex semistrukturerade intervjuer med samhällskunskapslärare. LÄS MER
2. Ett rättvist fuskförslag - En analys av SOU 2019:50: Fusk vid antagning till högskoleutbildning – vad händer sen?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : På senare år har ökad uppmärksamhet riktats mot det omfattande fusk som ägt rum i samband med högskoleprovet. Fusket ter sig extra allvarligt då de riskerar att skada allmänhetens förtroende inför antagningsprocessen till högre utbildning och utbildningssystemet i stort. LÄS MER
3. En utvärdering av revisionens avreglering i små företag ur Skatteverkets perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : År 2010 grundades lagen om frivillig revision i Sverige som möjliggjorde för små företag att välja huruvida de vill ha en revisor eller inte. Utvecklingen har visat att många företag efter detta har valt att avskaffa revisorerna och inte anskaffa dessa vid nyregistrering. LÄS MER
4. Attityder till fusk bland elever & lärare - en jämförande studie av två gymnasieskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Detta examensarbete är utformat ur ett kombinerat kvalitativt/kvantitativt perspektiv; där enkätundersökningar vid två gymnasieskolor utgör grunden för själva analysen. Studien har sökt utröna inställningar och attityder hos elever och lärare på frågor som handlar om fusk och fuskbeteenden i skolan. LÄS MER
5. Mitt och ditt. En undersökning om hur svenskundervisningen påverkas av plagiering från Internet
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om och i så fall hur svenskundervisningen påverkas av plagiering från Internet. Med hjälp av kvalitativa intervjuer ville jag ta reda på hur svensklärare definierar begreppet plagiering, hur de resonerar kring plagiering, om plagieringsrisken påverkat undervisningen och i så fall vilka pedagogiska följder det fått. LÄS MER