Sökning: "game accessibility"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden game accessibility.

  1. 1. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lilian Schleret; [2024]
    Nyckelord :Gamification; Malmberget; Geometallurgy; Synthetic model;

    Sammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens Påverkan på Rollspelsupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Duc Thang Nguyen; Gustav Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Digitisation; Role-playing games; Playing experience; Socialisation; Immersion; VTT; Automatisation; Covid-19 pandemic; Digitalisering; Rollspel; Spelupplevelse; Socialisering; Inlevelse; VTT; Automatisering; Covid-19 pandemin;

    Sammanfattning : Hur populära rollspel är har ökat kraftigt under en tid då digitaliseringen av rollspel är mycket vanligare än någonsin tidigare. Fler spelare upplever rollspel på ett sätt de inte var originellt utvecklade för. LÄS MER

  3. 3. Designing for All Gamers

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ida Amneryd; Anwar Aldafae; [2023]
    Nyckelord :accessibility; indie game industry; accessibility guidelines; accessibility resources;

    Sammanfattning : In recent years, playing games has become a popular activity for everything from socialising purposes to educating purposes, with billions of players worldwide. However, being able to play games is not evident for people with disabilities. The gaming industry is excluding masses of people by not creating enough accessible games. LÄS MER

  4. 4. Assessing Visual Attention Methods in Video Games : A Comparative Study of Effectiveness and Colorblind Accessibility

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Joaquin Lindkvist; [2023]
    Nyckelord :Visual attention; eye-tracker; time to first fixation; total fixation duration; area of interest;

    Sammanfattning : Background. Visual attention in video games is a relatively underdeveloped field, especially so when it comes to colorblind accessibility. According to recent research, there is an increased social demand for options to alleviate problems colorblind individuals experience in video games. LÄS MER

  5. 5. Att riva och resa barriärer: En analys av tillgänglighetsanpassningar i spel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Ronja Lejonqvist; [2023]
    Nyckelord :Accessibility; disability; impairment; accessibility features; video games; Tillgänglighet; funktionsnedsättning; funktionshinder; tillgänglighetsanpassningar; digitala spel; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : To tear barriers down, and erect new - an analysis of accessibility features in games. The purpose of this study is to gain understanding of the informants experiences of working with, and playing, accessible games. LÄS MER