Sökning: "gaming capital"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden gaming capital.

  1. 1. Pushing buttons: an ethnographic interview study on toxicity in online gaming cultures

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Ruben Melin; [2021]
    Nyckelord :toxicity; online gaming; symbolic violence; cultural domination; masculinity;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to research toxicity through how it was understood, experienced, and described by game enthusiasts. The toxicity described is further explored through theories of cultural and symbolic domination and through feminist game studies and the lens of masculinity theory. LÄS MER

  2. 2. What makes a good loser? : An Ethnographic Study of Toxic Behaviors in Competitive Multiplayer Games

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Azul Romo Flores; [2020]
    Nyckelord :gaming capital; Bourdieu; culture capital; competitive multiplayer games; eSports; competition; trash talking; online harassment; aggressive online behavior; toxic behavior;

    Sammanfattning : Over the past decades, the scholarly discourse of violent video games as a possible influence for aggressive behaviors has gained much attention, primarily relying on the content of such games. This study aims to explore the environment of competitive multiplayer gaming interms of technicality (e.g. LÄS MER

  3. 3. Gaming, genus och journalistik - En jämförande studie av nyhetsartiklar inriktade på gaming med betoning på skribenternas genus

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maja Bikov; Ramström Nikky; [2018]
    Nyckelord :Genus; Journalistik; Gaming; E-sport; Taktiker; Dominanta meningar;

    Sammanfattning : Denna studie har haft för avsikt att jämföra nyhetsartiklar inriktade på gaming och vidare undersöka vilka likheter eller skillnader som kunde identifieras i de olika texterna beroende på skribenternas genus. Detta tillämpades genom kvalitativa textanalyser och semiotiska bildanalyser på sex jämförelser av totalt 12 artiklar från hemsidorna MyoGaming och Fragbite. LÄS MER

  4. 4. Identiteten Gamer : Livsberättelser från fyra unga män om hur de utvecklade identiteten gamer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Michaela Lidström; [2018]
    Nyckelord :Gaming; identitet; habitus; fält; stigma; personal life;

    Sammanfattning : This study was conducted to explore the identity of gamers. The purpose of the survey was to: Explore the identity gamer. What it takes to develop this identity, and I answered this purpose with help from three questions. LÄS MER

  5. 5. Samlande och status i en annan värld : Spelares syn på kapital i onlinespelet World of Warcraft

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Alexander Haglund; [2016]
    Nyckelord :Spelforskning; subkulturer; kapital; onlinespel; spelare; World of Warcraft;

    Sammanfattning : Aim: To gain a better understanding of how online players value collectible items and gaining status and success in the game World of Warcraft. Methodology: The data was collected through semi structured interviews with active World of Warcraft players. LÄS MER