Sökning: "gender differences in gaming"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden gender differences in gaming.

  1. 6. “No big boobs? I’m out”. En kvalitativ studie av mäns och kvinnors bemötande på streamingplattformen Twitch.tv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Malin Jonsson; Emma Lundberg; [2019-05-10]
    Nyckelord :Twitch.tv; genus teorier; Butler; Hall; streamer; tittare; gaming; gender studies; viewers;

    Sammanfattning : The internet has expanded greatly, revolutionising almost every aspect of communication and creating so far unseen interactions and social networks. It’s a space where people can connect, get access to otherwise unseen knowledge and explore new hobbies with others. LÄS MER

  2. 7. Digital gaming as an extramural English activity. A study regarding gaming habits and the impact of playing digital games in English on Swedish third graders’ English vocabulary

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anastasia Bogdanova; [2019]
    Nyckelord :Extramural English; foreign language learning; vocabulary development; gaming habits; gender differences in gaming;

    Sammanfattning : Any activities where English can be encountered in outside of school, have been labeled by Sundqvist (2009) as “extramural English activities”. One of these activities is playing games (both digital and board games), which in accordance to the research by Sundqvist (2009) and Sundqvist and Sylvén (2012) has a great impact on the learner’s English proficiency. LÄS MER

  3. 8. Gaming, genus och journalistik - En jämförande studie av nyhetsartiklar inriktade på gaming med betoning på skribenternas genus

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maja Bikov; Ramström Nikky; [2018]
    Nyckelord :Genus; Journalistik; Gaming; E-sport; Taktiker; Dominanta meningar;

    Sammanfattning : Denna studie har haft för avsikt att jämföra nyhetsartiklar inriktade på gaming och vidare undersöka vilka likheter eller skillnader som kunde identifieras i de olika texterna beroende på skribenternas genus. Detta tillämpades genom kvalitativa textanalyser och semiotiska bildanalyser på sex jämförelser av totalt 12 artiklar från hemsidorna MyoGaming och Fragbite. LÄS MER

  4. 9. "Jag är bara där för att ha kul och spela spel"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Pleurat Baqaj; [2018]
    Nyckelord :Butler; Gaming; Könsroller; MMORPG; Onlinespel; Performativitet; World of Warcraft; Gender roles; Onlinegaming; Performativity;

    Sammanfattning : Onlinespel fortsätter att växa för varje år och har på ett decennium gått ifrån att vara en trevlig sidosyssla till att tas som arbete. Nutida studier visar att den stereotypiske gamern inte längre existerar. Gruppen gamers är en diversifierad grupp människor ifrån alla världens länder, båda könen inräknade. LÄS MER

  5. 10. Gendered Language Use in the Japanese Game Streaming Community

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Japanska

    Författare :Beatrice Asplund; [2017]
    Nyckelord :Japanese; Linguistics; Gendered Language; Online Game Streaming;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine Japanese gendered language use in online game streaming, and the differences in gendered language use between male and female streamers. The main aim of this thesis is to examine how, and to what extent, young Japanese adults use gendered language when broadcasting gaming streams online. LÄS MER