Sökning: "globalized company"

Visar resultat 11 - 15 av 105 uppsatser innehållade orden globalized company.

  1. 11. Coronapandemins påverkan på organisationskulturen i ett globaliserat företag

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Cajsa Vutolen; Isabel Sandström; [2021]
    Nyckelord :Organizational Culture; National Culture; Globalization; Multinational organizations; Hofstede; Schein; Covid-19.; Organisationskultur; Nationalkultur; Globalisering; Multinationella organisationer; Hofstede; Schein; Covid-19.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur organisationskulturen är uppbyggd i en globaliserad organisation med olika nationella kulturer och vidare hur motståndskraftig organisationskulturen är mot förändringar i en extern kris, för att svara på det framställdes två frågor. En fallstudie gjordes på ett globaliserat företag inom mjukvaruutvecklingsbranschen, stationerat i Sverige, USA och Singapore. LÄS MER

  2. 12. Applicering av konceptet logistikplattform på en aktör inom byggvaruhandeln : En fallstudie på Kesko Sverige och organisationens centrallager

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Amelia Asplund; Hanna Börjesson; [2021]
    Nyckelord :Distribution concepts; Warehousing; Continuous replenishment; Vendor managed inventory; Cross-docking; Direct deliveries; Location strategy; Inventory strategy; Transport strategy; Logistikplattform; Logstik; Försörjningskoncept; Lagerhållning; Kontinuerlig försörjning; Leverantörsstyrt lager; Cross-docking; Direktleverans; Lokaliseringsstrategi; Lagerstrategi; Transportstrategi;

    Sammanfattning : På en alltmer global handelsplats med allt tuffare kundkrav handskas många företag med utmaningar kopplade till flexibilitet. Kunderna vill ha korta ledtider, stora anpassningsmöjligheter och utmärkt service, naturligtvis till ett lågt pris. LÄS MER

  3. 13. Communication across cultural barriers to internationalization between Sweden and Japan : A Case Study of HMS Networks AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Centrum för innovations-, entreprenörskaps- och lärandeforskning (CIEL)

    Författare :Alexandra Jäderlind; Harumi Averfalk; [2021]
    Nyckelord :Internationalization; Cross-cultural communication; Cultural barriers; Case Study; Japan; Swedish owned company;

    Sammanfattning : In the globalized economy, internationalization is necessary for companies to have a  competitive advantage to survive in the long term and Swedish companies are no exception. However, when Swedish companies enter Japan the cultural differences between the two countries are significant, which may create cultural barriers. LÄS MER

  4. 14. Platsidentitet och att flytta för innanförskap : - En kvalitativ studie om hur immigranter i Sverige identifierar sig med olika platser där de bott

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hannah Johansson; [2021]
    Nyckelord :Place identity; place attachment; sense of place; cultural identity; skills supply; Platsidentitet; platsförankring; platskänsla; kulturell identitet; kompetensförsörjning;

    Sammanfattning : Vi lever i en allt mer globaliserad värld som medfört en ökad frihet för individer att röra sig mellan länder, regioner, städer, byar eller landsbygder. Det har bidragit till att individer kan tillskriva sig flera identiteter utifrån upplevelsen av olika kulturer och platser. LÄS MER

  5. 15. Corporate Foreign Policya Case Study On Swedish Companies’ Foreign Strategy For China And Media’S Impact

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dmitry Stark; Yassine Adrou; Jialing Guo; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Corporate Foreign Policy - A case study on Swedish companies’ foreign strategy for China and media’s impact Authors: Dmitry Stark, Jialing Guo, Yassine Adrou Supervisor: Professor Tony Fang Introduction: The long-established apolitical stance taken by companies worldwide is coming to an end. In an unstable globalized world, those that do not develop a thorough geopolitical blueprint will be shaken by financial turmoil. LÄS MER