Sökning: "god service tjänsteföretag"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden god service tjänsteföretag.
16. Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Ämne: Magisteruppsats, 10p, Institutionen för Service Management, Lunds universitet Författare: Andreas Bruzelius, Ola Hallenheim Handledare: Carl R Hellberg, Pia Siljeklint Problemdiskussion: Den forskning som främst återges i service managementlitteraturen bygger på att människor träffas i ett servicemöte där frontpersonalen ”levererar” service. Ofta betonas frontpersonalens stora roll som deltidsmarknadsförare och de stora resurser som tjänsteföretag bör lägga på att stödja frontpersonalen för att servicemöten skall bli lyckade och skapa värde för såväl företag som kund. LÄS MER
17. Portabel självscanning : En studie av dagligvarukunders uppfattning om den teknologibaserade självbetjäningstjänsten
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin haft stor påverkan på affärsprocesser. I spåren av Internets frammarsch har många företag införlivat olika teknologiska verktyg i sina verksamheter. LÄS MER
18. Vad anser HSB:s ledning om sin tjänstekvalitet? : En undersökning av HSB Centrala Värmland i Karlstad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Under de senaste åren har tjänstekvalitet blivit allt viktigare för kunder. Positivt bekräftad kvalitet där förväntningarna i viss mån överträffas, kan göra att kunderna är mer intresserade av att bevara relationen med tjänsteföretag. Detta resulterar till att kunder talar väl om företaget. LÄS MER
19. Frontpersonalens bild av en fusion mellan tjänsteföretag : - En kommunikationsstudie
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för vilken betydelse kommunikation har för frontpersonalens reaktion på en fusion mellan tjänsteföretag. Fusioner är ett vanligt förekommande bland dagens företag, så även för tjänsteföretag. LÄS MER