Sökning: "god service tjänsteföretag"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden god service tjänsteföretag.

  1. 16. Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Bruzelius; Ola Hallenheim; [2007]
    Nyckelord :servicemöte; tjänster; relationer; självservice; sst; sst-system; konkurrensfördel; e-handel; banker; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ämne: Magisteruppsats, 10p, Institutionen för Service Management, Lunds universitet Författare: Andreas Bruzelius, Ola Hallenheim Handledare: Carl R Hellberg, Pia Siljeklint Problemdiskussion: Den forskning som främst återges i service managementlitteraturen bygger på att människor träffas i ett servicemöte där frontpersonalen ”levererar” service. Ofta betonas frontpersonalens stora roll som deltidsmarknadsförare och de stora resurser som tjänsteföretag bör lägga på att stödja frontpersonalen för att servicemöten skall bli lyckade och skapa värde för såväl företag som kund. LÄS MER

  2. 17. Portabel självscanning : En studie av dagligvarukunders uppfattning om den teknologibaserade självbetjäningstjänsten

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Christian Pettersen; Michaela Bergström; [2006]
    Nyckelord :portabel självscanning; teknologibaserade självbetjäningstjänster Self-service technologies ; teknikmognad;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin haft stor påverkan på affärsprocesser. I spåren av Internets frammarsch har många företag införlivat olika teknologiska verktyg i sina verksamheter. LÄS MER

  3. 18. Vad anser HSB:s ledning om sin tjänstekvalitet? : En undersökning av HSB Centrala Värmland i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Nina Arvidsson; Senka Catak; [2006]
    Nyckelord :Företagsekonomi;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Under de senaste åren har tjänstekvalitet blivit allt viktigare för kunder. Positivt bekräftad kvalitet där förväntningarna i viss mån överträffas, kan göra att kunderna är mer intresserade av att bevara relationen med tjänsteföretag. Detta resulterar till att kunder talar väl om företaget. LÄS MER

  4. 19. Frontpersonalens bild av en fusion mellan tjänsteföretag : - En kommunikationsstudie

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jonatan Frisinger Eriksson; Krister Hurtig; [2005]
    Nyckelord :Merger; service organisation; communication; first line staff; information; Fusion; tjänsteföretag; kommunikation; frontpersonal; information;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för vilken betydelse kommunikation har för frontpersonalens reaktion på en fusion mellan tjänsteföretag. Fusioner är ett vanligt förekommande bland dagens företag, så även för tjänsteföretag. LÄS MER