Sökning: "god service tjänsteföretag"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden god service tjänsteföretag.

  1. 6. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Daniel Hjert; Lisa Wedberg; [2014]
    Nyckelord :kundservice; kundcenter; service recovery; kundupplevelse; kvalitet; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER

  2. 7. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sara Hallin; Therese Svensson; [2013]
    Nyckelord :försäkringsbranschen; kundbonus; kundrelationer; lojalitet; Länsförsäkringar Bergslagen; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER

  3. 8. Sommar, sol och Service - En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Veronica Larsson; Emelie Lundgren; [2013]
    Nyckelord :Servicekvalitet; säsongspersonal; HRM; TQM; turism Servicequality; seasonal staff; tourism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Sommar, Sol och Service– En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet Nivå: Kandidatuppsats Institution: Institutionen Service Management - Turism, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Författare: Emelie Lundgren & Veronica Larsson Handledare: Ulrika Westrup Bakgrund och problem: Turismindustrin präglas av säsongsvariationer vilket får konsekvenser för anställningsförhållanden och därmed personalarbete. Servicekvalitet har blivit en allt viktigare aspekt av tjänsteverksamheter som i sin tur är högst påverkad av personalen. LÄS MER

  4. 9. Intäktsredovisning i tjänsteföretag – En studie över olikheterna i intäktsredovisningen för onoterade tjänsteföretag med liknande tjänster

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Theres Riverstorm; Hang Vu; [2012]
    Nyckelord :god redovisningssed; service revenue; accruals accounting; ”True and Fair View”; revenue recognition; comparability of accounting;

    Sammanfattning : Laws, regulations and generally accepted accounting principles hold options on how companies should recognize revenue. Generally accepted accounting principles are determined by standard-setting bodies as the Accounting Standards Board and the Financial Supervisory Authority, which is influenced by international standard-setting bodies as the IASB. LÄS MER

  5. 10. Organisationskulturens roll i fastighetsmäklarföretag : en studie om olika kulturs- och motivationsfaktorers påverkan inom fastighetsmäklarföretag i Gävle.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Katarina Lundblad; Malin Enlund; [2011]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; organisationskultur; service management; motivation; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Vi har valt att studera organisationskulturen hos fastighetsmäklarföretag i Gävle. Vi ville skapa en förståelse för hur företagen kunde arbeta med organisationsskulturen för att bidra till en högre motivation hos personer verksamma i mäklarbranschen. LÄS MER