Sökning: "god service tjänsteföretag"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden god service tjänsteföretag.
6. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER
7. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER
8. Sommar, sol och Service - En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Sommar, Sol och Service– En studie om säsongspersonalens förutsättningar för att leverera servicekvalitet Nivå: Kandidatuppsats Institution: Institutionen Service Management - Turism, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Författare: Emelie Lundgren & Veronica Larsson Handledare: Ulrika Westrup Bakgrund och problem: Turismindustrin präglas av säsongsvariationer vilket får konsekvenser för anställningsförhållanden och därmed personalarbete. Servicekvalitet har blivit en allt viktigare aspekt av tjänsteverksamheter som i sin tur är högst påverkad av personalen. LÄS MER
9. Intäktsredovisning i tjänsteföretag – En studie över olikheterna i intäktsredovisningen för onoterade tjänsteföretag med liknande tjänster
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Laws, regulations and generally accepted accounting principles hold options on how companies should recognize revenue. Generally accepted accounting principles are determined by standard-setting bodies as the Accounting Standards Board and the Financial Supervisory Authority, which is influenced by international standard-setting bodies as the IASB. LÄS MER
10. Organisationskulturens roll i fastighetsmäklarföretag : en studie om olika kulturs- och motivationsfaktorers påverkan inom fastighetsmäklarföretag i Gävle.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Vi har valt att studera organisationskulturen hos fastighetsmäklarföretag i Gävle. Vi ville skapa en förståelse för hur företagen kunde arbeta med organisationsskulturen för att bidra till en högre motivation hos personer verksamma i mäklarbranschen. LÄS MER