Sökning: "god service tjänsteföretag"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden god service tjänsteföretag.
11. Konsten att behålla sina kunder i ett bostadsföretag
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : När Sveriges allmännyttiga bostadsföretag, SABO, utarbetade ett utvecklingsarbete som skulle syfta till en mer kundorienterad fastighetsförvaltning bland de kommunala bostadsbolagen gav Karlstads Bostads AB sin tjänsteutvecklare i uppdrag att implementera detta i vissa av företagets bostadsområden. Utvecklingsarbetet, vilket till en början skulle vara ett tvåårigt projekt, syftar i grund och botten till att skapa trygghet i boendet. LÄS MER
12. Verksamhetsnytta vid användande av handdatorer : En studie med fokus på fältarbetare i tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Tre centrala områden som de flesta organisationer frekvent arbetar mot att förbättra är effektivitet, kommunikation och kvalitet, begrepp som i denna uppsats fogats samman till vad vi kallar verksamhetsnytta. När organisationer tenderar att växa till sin storlek uppstår dock styrningssvårigheter och problem med att koordinera verksamheten i en gemensam riktning mot förenade målsättningar. LÄS MER
13. ”VI HAR INGA KLAGOMÅL HÄR” -en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel:”Vi har inga klagomål här”- en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv. Nivå: Magisteruppsats, 2008. Författare: Kristina Bacos, Anna Hjelmberg och Assal Tavakoli. Handledare: Erika Andersson Cederholm och Jörgen Eksell. LÄS MER
14. Finansiering av investeringar i immateriella tillgångar
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Vid en bedömning av ett kreditärende ser banken till projektets företagsekonomiska förutsättningar. För företag som har immateriella tillgångar som de viktigaste tillgångarna i sin redovisning kan det uppstå problem när de ansöker om kredit hos banker. LÄS MER
15. Kundnöjdhet - hur får tjänsteföretag nöjda kunder?
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Konkurrensen bland tjänsteföretag ökar ständigt och det leder till att kunderna kräver mera av företagen och dess service. De tjänster som företagen erbjuder är oftast väldigt lika konkurrenternas vilket gör att kunderna kräver mer av företagen än dem bästa tjänsterna eller de lägsta priserna, det som skiljer dessa företag åt är kvalitén på servicen. LÄS MER