Sökning: "god service tjänsteföretag"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden god service tjänsteföretag.

  1. 11. Konsten att behålla sina kunder i ett bostadsföretag

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Linn Sandanger; Linnéa Holmquist; [2009]
    Nyckelord :Bostadsbolag; bostadsföretag; lönsamhet; kundnöjdhet; tjänsteutveckling; relationsmarknadsföring; kundorientering; tjänsteperspektiv; trygghet; boendetjänst; kundrelation; långsiktiga relationer;

    Sammanfattning : När Sveriges allmännyttiga bostadsföretag, SABO, utarbetade ett utvecklingsarbete som skulle syfta till en mer kundorienterad fastighetsförvaltning bland de kommunala bostadsbolagen gav Karlstads Bostads AB sin tjänsteutvecklare i uppdrag att implementera detta i vissa av företagets bostadsområden. Utvecklingsarbetet, vilket till en början skulle vara ett tvåårigt projekt, syftar i grund och botten till att skapa trygghet i boendet. LÄS MER

  2. 12. Verksamhetsnytta vid användande av handdatorer : En studie med fokus på fältarbetare i tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Gustav Hjelm; Mattias Kähkönen; [2009]
    Nyckelord :Verksamhetsnytta; Handdatorer; PDA;

    Sammanfattning : Tre centrala områden som de flesta organisationer frekvent arbetar mot att förbättra är effektivitet, kommunikation och kvalitet, begrepp som i denna uppsats fogats samman till vad vi kallar verksamhetsnytta. När organisationer tenderar att växa till sin storlek uppstår dock styrningssvårigheter och problem med att koordinera verksamheten i en gemensam riktning mot förenade målsättningar. LÄS MER

  3. 13. ”VI HAR INGA KLAGOMÅL HÄR” -en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristina Bacos; Anna Hjelmberg; Assal Tavakoli-Toussy; [2009]
    Nyckelord :klagomålshantering; service recovery; rättelse; frontpersonal; medarbetare; bank; relationer; stärkt personal; kontorskultur; kontext; landsbygd; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel:”Vi har inga klagomål här”- en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv. Nivå: Magisteruppsats, 2008. Författare: Kristina Bacos, Anna Hjelmberg och Assal Tavakoli. Handledare: Erika Andersson Cederholm och Jörgen Eksell. LÄS MER

  4. 14. Finansiering av investeringar i immateriella tillgångar

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Christian Voltaire; Valerie Gillebrink; [2008]
    Nyckelord :financing; credit; secureties; surety; banc; intangible; assets; finansiering; kredit; säkerheter; borgen; bank; immateriell; tillgångar;

    Sammanfattning : Vid en bedömning av ett kreditärende ser banken till projektets företagsekonomiska förutsättningar. För företag som har immateriella tillgångar som de viktigaste tillgångarna i sin redovisning kan det uppstå problem när de ansöker om kredit hos banker. LÄS MER

  5. 15. Kundnöjdhet - hur får tjänsteföretag nöjda kunder?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marie Renman; Maria Johansson; [2007]
    Nyckelord :Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Konkurrensen bland tjänsteföretag ökar ständigt och det leder till att kunderna kräver mera av företagen och dess service. De tjänster som företagen erbjuder är oftast väldigt lika konkurrenternas vilket gör att kunderna kräver mer av företagen än dem bästa tjänsterna eller de lägsta priserna, det som skiljer dessa företag åt är kvalitén på servicen. LÄS MER