Sökning: "grafiska attribut"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden grafiska attribut.

  1. 6. Utformning av grafiska ikoner : En studie om ikonattributens betydelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Petra Göransson; Maija Kongo; [2014]
    Nyckelord :icons; semiotics; icon attributes; Peirce; graphic design; graphical user interface; ikoner; semiotik; ikonattribut; Peirce; grafisk design; grafiskt användargränssnitt;

    Sammanfattning : Denna undersökning syftar till att undersöka vilka attribut som ska tas hänsyn till vid skapande av ikoner. Undersökningen utgår från en taiwanesisk undersökning där attribut har identifierats och undersökts med hjälp av grafiska designers. LÄS MER

  2. 7. Honeycomb : Produktutveckling av LED-baserad parkarmatur

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för teknik- och naturvetenskap

    Författare :Cecilia Edlund; [2012]
    Nyckelord :LED; urban lighting; outdoor; product development; design; engineering; LED; parkarmatur; utomhusbelysning; teknik; produktutveckling; designprocessen;

    Sammanfattning : Examensarbetet utfördes självständigt av Cecilia Edlund som studerar på Högskoleingenjörsprogrammet i innovationsteknik och design vid fakulteten för teknik- och naturvetenskap på Karlstads universitet. Arbetet utfördes under vårterminen 2012 och omfattade 22,5hp. LÄS MER

  3. 8. Utopi och dystopi ur ett grafiskt perspektiv : Utopiska och dystopiska attribut i en tredimensionell miljö.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Viktor Nyström; [2011]
    Nyckelord :Utopi; Dystopi; grafiska attribut; Tokyo; 3D-miljö; datorgrafik;

    Sammanfattning : Många av dagens datorspel innehåller omgivningar designade med utopisk eller dystopisk karaktär. Det är en 3D-grafikers jobb att skapa grafikobjekt till dessa miljöer och det är därför viktigt att definiera vad de båda begreppen innebär rent grafiskt samt hur utopiska och dystopiska grafiska attribut påverkar en miljös utseende när de appliceras på en verklig förlaga. LÄS MER

  4. 9. Visuell kommunikation mot 50+-marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Andersson; Cristopher Gedda Westrell; Camilla Wallin; [2006]
    Nyckelord :50 ; visuella attribut; semiotik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte med denna uppsats är att öka förståelsen för hur man kommunicerar visuellt för att attrahera segmentet 50+. Metod : Undersökningen har gjorts ur ett hermeneutiskt synsätt med intentionen att undersöka och beskriva vilka visuella attribut i reklam som tilltalar en 50+-marknad. LÄS MER