Sökning: "green marketing strategies"
Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden green marketing strategies.
1. Are consumers inattentive to fuel saving for Electric Vehicles? A stated choice experiment
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : The transition to electric vehicles (EVs) is a crucial component of the global green transition within the transport sector, where EVs are often characterized by higher initial costs. This study investigates whether enhancing the salience of fuel savings information influences consumer decisions towards EVs, amidst criticisms of manufacturers like Tesla for leveraging such information in marketing strategies. LÄS MER
2. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER
3. Att bygga en berg- och dalbana av grönt kapital: En kvalitativ innehållsanalys om grönt kapital i Liseberg hållbarhetsrapportering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : In recent decades, urban development has witnessed a significant paradigm shift towards embracing environmentally sustainable practices. Concurrently, there is a growing recognition that large corporations have considerable influence in society, thus placing increased responsibility on these actors for fostering green urban development. LÄS MER
4. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
5. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER