Sökning: "hårda och mjuka faktorer"
Visar resultat 31 - 35 av 44 uppsatser innehållade orden hårda och mjuka faktorer.
31. Hur förebygger interna kontrollsystem ekonomisk brottslighet? : En kvalitativ utredning om sex börsnoterade företags samt två experters syn på interna kontrollsystem och hur dessa förebygger ekonomisk brottslighet.
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns inga interna kontrollsystem som helt eliminerar risken för ekonomiska oegentligheter. Istället ligger fokus på hur företag efter bästa förmåga kan förebygga ekobrott. LÄS MER
32. Personalansvarigas syn på arbetsmotivation utifrån Herzbergs tvåfaktorteori
M1-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : Syftet med föreliggande arbete var att undersöka arbetsmotivation utifrån Herzbergs tvåfaktorteori. Mer specifikt var syftet att undersöka personalansvarigas syn på personalens motivation i organisationer och om det finns en överensstämmelse med Herzbergs tvåfaktorteori om arbetsmotivation. LÄS MER
33. Hur tillgänglig är staden? : fallstudie av Kungsgatan och Föreningsgatan i Malmö
Master-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)Sammanfattning : How accessible is the city? Is there more factors than merely the strictly physical that affect how accessible the city is perceived? These questions are the starting point of this study. The greatest emphasis, in this study, is placed on the perceived parameters that affect us humans when we move in our cities. LÄS MER
34. Verksamhetsstyrning och kompetens
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Vid Uddeholm Tooling AB, som är beläget i Hagfors, pågår flera strategiska processer som stöd i utvecklingsarbetet mot en modern verksamhetsstyrning. Den här uppsatsen har genomförts mot bakgrund av uppgifter i en tidigare studie vid Uddeholm Tooling AB, vilken visade att många samtidigt pågående processer kan försvåra lärandet och förståelsen för dessa i organisationen. LÄS MER
35. Event Marketing, a way to be seen, heard and connected : Six case studies of Event Marketing as a promotional tool
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problem statement: In what ways do companies work strategically with event marketing? To answer the problem statement, the following research questions help us gain the necessary understandings: What role does event marketing play in a company’s marketing mix? What are the deciding factors that make companies select certain events? What objectives do companies have with event marketing? How do companies evaluate their event marketing? Purpose: Through analyzing multiple case studies of event users and event organizers, this essay attempts to gain an understanding of how companies work strategically with event marketing as a promotional tool. Method: Primary data collection was compiled through a series of six interviews of both event users and event organizers. LÄS MER