Sökning: "hårda och mjuka faktorer"
Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden hårda och mjuka faktorer.
21. Debiteringsmodell för interna transporter : Hur en debiteringsmodell kan förändra beställningsbeteende och sänka kostnader
Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Internprissättning är priser på varor eller tjänster som levereras mellan enheter inom ett större företag. Det visar sig att interna priser kan göra det möjligt för ett företag att mer effektivt styra företaget mot de gemensamma målen. LÄS MER
22. Sverigedemokraterna & kvinnorna
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Trots att nationalistiska partier är mansdominerade och har en begränsande kvinnosyn lockar de till sig kvinnor. Tidigare försök att förklara detta fenomen har varit relationella eller strukturella på bekostnad av aktörsdrivna approacher. LÄS MER
23. Kreditgivningsprocessen för småföretagare : En studie över hur emotionella värden påverkar beslutsfattande
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Kommunikation, informationsflöden samt individuella uppfattningar är några av de psykologiska förhållanden som påverkar beslutsfattanden. Småföretagare upplever en hård kreditmarknad med krav på höga säkerheter och bankerna är medvetna om att de stramat åt kreditgivningen på grund av konjunkturläget. LÄS MER
24. "All the news that´s fit to print" : En kvantitativ jämförelse av The New York Times och Dagens Nyheters framsidor ur ett tabloidiseringsperspektiv.
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Title:"All the news that´s fit to print": A quantitative content analysis of The New York Times and Dagens Nyheters front pages on the basis of tabloidization theory. Authors: Pär Brolin & Kristoffer Olofsson Aim: We intend to distinguish elements of tabloidization in two daily newspapers as an effect to the increased economic and public orientated business models. LÄS MER
25. Utveckling av köpcentrum : En studie av faktorer som ligger till grund för utveckling av köpcentrum i Stockholmsregionen
Kandidat-uppsats, KTH/Bygg- och fastighetsekonomiSammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste tio åren ökat och konsumenten idag konsumerar allt mer. Detta har bidragit till att köpcentrumen har blivit en allt viktigare del i detaljhandelsmarknaden och konsumentens vardag. Köpsamhället har förändrats och konsumenten kräver idag mycket mer av sin shopping upplevelse. LÄS MER