Sökning: "hotel chain"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden hotel chain.

  1. 11. Branding Strategies within International Hotel Chains : A case study of Lithuanian Market

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Kamile Maseviciute; Nicole Gueorguieva; Petar Georgiev; [2015]
    Nyckelord :Branding; Brand Identity; Business Tourism; Hospitality Industry; Hotel Industry; Lithuanian market; Standartization and Customization; Radisson Blu; Comfort Hotels; Holiday Inn;

    Sammanfattning : Background: The hospitality industry, especially the hotel business, is a relatively new, and rapidly growing industry in Lithuania. The last two decades resulted in a significant expansion of the local hotel market, as well as of operations of international hotel chains. LÄS MER

  2. 12. Determinants of Hotel Room Rates in Stockholm : A Hedonic Pricing Approach

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mehari Semere Kefela; [2014]
    Nyckelord :Hedonic price; Lancaster; room rates; hotels; hotel characteristics; Stockholm;

    Sammanfattning : Using Lancaster’s characteristics approach to consumer theory the study investigates the impact of a variety of characteristics on the rates charged for hotel rooms in Stockholm. In particular, it examines how a number of these characteristics explain variations in room rates between weekdays and weekends. LÄS MER

  3. 13. Hotells internetnärvaro : En jämförande studie mellan Karlstads kedjehotell och oberoende hotells exponering på Internet.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Peter Mattsson; Nikola Kocev; [2014]
    Nyckelord :hotels; Internet presence; search optimization; branding; hotell; internetnärvaro; sökoptimering; varumärke;

    Sammanfattning : In today’s society Internet is evolving the tourism industry and it’s the pioneers that use this marketing channel to further their brands that’s that reap the benefits of early adoption. In this essay we research how well two kinds of ownership structures, private ownership and chain ownership, in the hotel market match up against each other in Internet presence and the steps they have taken to encourage guests too book via their websites. LÄS MER

  4. 14. Belöningssystem i hotellbranschen : En studie om motivation, handlande och beslutsfattande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Malin Karlsson; Stefanie Winterberg; [2014]
    Nyckelord :Reward system; hotel manager; bonus system; motivation; decision making; Belöningssystem; hotelldirektör; bonussystem; motivation; beslutsfattande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Människors förändrade levnadsvanor med upplevelser så som hotell- och restaurangbesök har ökat kravet på den service som förväntas inom branschen. Kravet på ökad service ställer krav på att medarbetare ska vara motiverade till att prestera för att kunna erbjuda den service som efterfrågas och för att företagen ska kunna nå upp till sina uppsatta mål. LÄS MER

  5. 15. För systemets skull och inte för naturens bästa : En studie av hållbar turism inom boendesektorn

    Kandidat-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur; Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Åkesson; [2013]
    Nyckelord :Scandic Sustainable tourism; Sustainable development; environmental adaption; Svanen;

    Sammanfattning : In this study environmental work in the Swedish hotel chain "Scandic" is investigated. Earlier studies point out sustainability and different environmental certificate programs as essential for the housing sector to contribute to sustainable tourism. LÄS MER