Sökning: "hund i skolan"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden hund i skolan.
16. Hundar i utbildningssyfte för främjande av elevers läslust eller läsutveckling samt för att underlätta inlärning för barn med särskilda behov
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Inledning: Föreliggande litteraturstudie kommer att studera hur läs- och/eller terapihundar kan främja barns läslust och läsutveckling. I flera länder, främst i USA och Kanada är hund baserad pedagogik ett accepterat verktyg för skolan i utbildningssyfte. LÄS MER
17. The joy of reading to the dog
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Läsningen är en viktig färdighet för att kunna fungera och ta del av samhället. Läsningen lärs ut i en tidig ålder men det är dock inte alla som har positiva upplevelser av läsningen. Många elever möter stora svårigheter och utmaningar i sin läsning, vilket kan bidra till en förminskad tilltro till läsandet. LÄS MER
18. Quantified Dog: Supporting Dog Health through Persuasive Technologies
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In collaboration with HappyTail, a Swedish company developing a mobile application for dog owners, this qualitative research study examines and identifies important factors, for developers or other stakeholders, to have in mind when developing mobile applications that aim to support dog health. According to behavioural scientists, there needs to be a bridge between health themed mobile applications and behavioural change theories in order to achieve desirable results. LÄS MER
19. BUSTER - får jag läsa för dig? : En kvalitativ studie om pedagogers upplevelse av social tjänstehund som pedagogiskt stöd.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Enligt skollagen ska alla barn och elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sittlärande och sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunnautvecklas så långt som möjligt i enlighet med utbildningens mål. Syftet med denna studie äratt söka förstå på vilket sätt pedagogen upplever den sociala tjänstehund som ettpedagogiskt stöd för elever. LÄS MER
20. Inte så mycket hund, jättemycket pedagogik : En studie av hundassisterad pedagogik i skolmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Idag är det vanligt att sociala tjänstehundar förekommer i bland annat vård och omsorg. Desto ovanligare är det i svenska skolan. LÄS MER