Sökning: "hur påverkar grupparbete lärande"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden hur påverkar grupparbete lärande.
6. Matematiska texter i de lägre skolåren : Ett lärarperspektiv på hur läsförståelse påverkar elevers möjlighet till lärande i matematik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med studien var att belysa hur lärare ser på läsförståelse i relation till matematikämnet. För att uppfylla studiens syfte intervjuades fyra lärare på en skola i södra Sverige. LÄS MER
7. Globalt är kanske också lokalt här? : Flerspråkighet, en fördel i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : För att skapa en förståelse för hur flerspråkigheten syns i klassrummet genomfördes denna studie med avsikt att lyfta fram fördelar med ett flerspråkigt klassrum i matematikundervisningen. I denna studie syftar flerspråkighet till elever som minst talar två språk flytande och har ett annat språk än det som nyttjas i undervisningen. LÄS MER
8. Varför eller varför inte lärare använder kooperativt lärande i sin matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Kooperativt lärande är en metod som det talas väldigt positivt om i samband med undervisning i grundskolan. Det är många fördelar som lyfts fram när kooperativt lärande nämns, ändå kan det vara svårt att få uppleva detta i praktiken. LÄS MER
9. Kooperativ lärandets påverkan på elevernas kunskaper och inställningar inom matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstrakt Detta självständiga arbete handlar om påverkan av det kooperativa lärandet inom matematik på eleverna i årskurs 4-6. Det kooperativa lärandet baseras på att lära sig tillsammans med andra i grupp. LÄS MER
10. Kooperativt lärande som inlärningsmetod för att öka elevers motivation i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Utifrån våra egna erfarenheter under verksamhetsförlagd utbildning (VFU) märkte vi attarbetssätt och arbetsformer spelar en viktig roll för att skapa motivation hos eleverna. Vårtintresse fångades av de metoderna som vilar på samspelet mellan eleverna. LÄS MER