Sökning: "hur påverkar grupparbete lärande"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden hur påverkar grupparbete lärande.
16. Hur kommunicerar elever vid problemlösning i matematik? : Kommunikation mellan elever och faktorer som påverkar kommunikationen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka vad forskning säger om elevers kommunikation vid problemlösning i matematik och vilka faktorer som påverkar kommunikationen. Problemlösning har gett människan många verktyg som vi idag ser som livsviktiga och för att utveckla samhället ytterligare behöver skolan utbilda kompetenta problemlösare. LÄS MER
17. "Tjejerna gör jobbet" - Hur högstadieelever upplever att bedömning påverkar samarbete inom grupparbete
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med den här kvalitativa studien var att undersöka, beskriva och analysera hur högstadieelever upplever att bedömning påverkar samarbete vid grupparbete. Studien har ett socialpsykologiskt perspektiv och för att kunna undersöka elevers upplevelser användes fokusgrupper. LÄS MER
18. Grupparbete i skolan med särskild fokus på nyanlända elever En intervjustudie med SO-lärare i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på hur arbete i grupp kan påverka elevers lärande. Jag kommer i denna studie att undersöka vad SO lärare har för erfarenheter av grupparbeten och vilka för- respektive nackdelar de har stött på, samt hur nyanlända kan integreras med hjälp av grupparbeten. LÄS MER
19. Hur lärare utvecklar elevers kommunikationsförmåga i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta examensarbete är genomfört med syftet att undersöka hur lärare i årskurs 4 - 6 arbetar för att utveckla elevers kommunikationsförmåga i matematik. Vi har undersökt om lärare använder sig av grupparbete som ett verktyg för detta och hur de anser att arbetssättet påverkar utvecklingen av denna förmåga. LÄS MER
20. Inlärning i ett flipped classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur undervisningsmodellen flipped classroom påverkar elevers inlärning inom matematik. Intervjuer med fem matematiklärare och fyra elever ligger till grund för att undersöka detta. LÄS MER