Sökning: "hur påverkar grupparbete lärande"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden hur påverkar grupparbete lärande.

  1. 16. Hur kommunicerar elever vid problemlösning i matematik? : Kommunikation mellan elever och faktorer som påverkar kommunikationen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Linnéa Ronsten; Fredrik Qvist; [2018]
    Nyckelord :problemlösning; grundskolan; matematik; grupparbete; gruppinteraktion; utforskande samtal; samtalsanalys; gemensam förståelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka vad forskning säger om elevers kommunikation vid problemlösning i matematik och vilka faktorer som påverkar kommunikationen. Problemlösning har gett människan många verktyg som vi idag ser som livsviktiga och för att utveckla samhället ytterligare behöver skolan utbilda kompetenta problemlösare. LÄS MER

  2. 17. "Tjejerna gör jobbet" - Hur högstadieelever upplever att bedömning påverkar samarbete inom grupparbete

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Kaisa Svanborg Kulppi; Alexandra Hjelm; [2018]
    Nyckelord :Grupparbete; Samarbete; Bedömning; Social interdependence theory; Social loafing; Social facilitation; Genus;

    Sammanfattning : Syftet med den här kvalitativa studien var att undersöka, beskriva och analysera hur högstadieelever upplever att bedömning påverkar samarbete vid grupparbete. Studien har ett socialpsykologiskt perspektiv och för att kunna undersöka elevers upplevelser användes fokusgrupper. LÄS MER

  3. 18. Grupparbete i skolan med särskild fokus på nyanlända elever En intervjustudie med SO-lärare i årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rahme Khalil; [2017]
    Nyckelord :SO undervisning; Interaktion; Nyanlända; grupparbeten; Sociokulturellt perspektiv; Vygotskji;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på hur arbete i grupp kan påverka elevers lärande. Jag kommer i denna studie att undersöka vad SO lärare har för erfarenheter av grupparbeten och vilka för- respektive nackdelar de har stött på, samt hur nyanlända kan integreras med hjälp av grupparbeten. LÄS MER

  4. 19. Hur lärare utvecklar elevers kommunikationsförmåga i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sofia Karlsson; Emma Larsson; [2015]
    Nyckelord :heterogena grupper; homogena grupper; grupparbete; matematik; kommunikation; kommunikationsförmågan;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är genomfört med syftet att undersöka hur lärare i årskurs 4 - 6 arbetar för att utveckla elevers kommunikationsförmåga i matematik. Vi har undersökt om lärare använder sig av grupparbete som ett verktyg för detta och hur de anser att arbetssättet påverkar utvecklingen av denna förmåga. LÄS MER

  5. 20. Inlärning i ett flipped classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :A. Victor V. Nordenbris; Jens D. E. Höglund; [2014]
    Nyckelord :flipped classroom; flippat klassrum; matematik; inlärning; inverted classroom;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur undervisningsmodellen flipped classroom påverkar elevers inlärning inom matematik. Intervjuer med fem matematiklärare och fyra elever ligger till grund för att undersöka detta. LÄS MER