Sökning: "hur stora företag påverkar miljö"

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden hur stora företag påverkar miljö.

  1. 21. Cloud Service Orchestration Using Constraint Programming

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Nikolaos-Ektoras Anestos; [2016]
    Nyckelord :Distributed Systems; Constraint Programming; Cloud Services; Configuration; Distribuerade system; molntjänster; konfiguration;

    Sammanfattning : Cloud applications and services are frequently built using multiple tiers and current trends such as micro-services further increase componentization, allowing us to place each component in a different physical machine in a distributed cloud. Ericsson owns and manages very large networks, which offer diverse infrastructure in terms of computational power, storage but most importantly position in the network. LÄS MER

  2. 22. Customer perceived value and the importance of information visualization in a B2B context : Case study of a Swedish low-volume, process-oriented manufacturing company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Karaca-Rojan Erbil; [2016]
    Nyckelord :Visualization; Customer Perceived Value; B2B Relationship; Visualisering; Kundens Uppfattade Värde; B2B Förhållande;

    Sammanfattning : It was Thomas Babington Macaulay who once stated that “… logicians may reason about abstractions. But the great mass of men must have images”. LÄS MER

  3. 23. CSR:s påverkan på kundrelationer : En fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Thorell; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; marknadsföring; kundrelationer; kunders värdeskapande; Ikea; välgörenhetskampanjer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: CSR:s påverkan på kundrelationer – en fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer. Kurs: Företagsekonomi III, marknadsföring, 15 hp, 2FE73E. Författare: Alexander Thorell Handledare: Prof. LÄS MER

  4. 24. Barriärer för elbilsintroduktionen i Sverige - Attityder, ekonomi och teknik

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :David Kindstrand; [2015]
    Nyckelord :Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study has been to investigate the technical, economical and psychological barriers for the market introduction of battery electric vehicles (BEV) in Sweden. The current situation as well as future possibilities for battery electric vehicles in Sweden has also been central to this study. LÄS MER

  5. 25. Mer inspiration än information : En kvalitativ studie kring bilder på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Josefine Mårtensson; Wannisa Andersson; Bojana Milovanovic; [2015]
    Nyckelord :Marketing communication; Visual communication; Content marketing; image interpretation; Emotion; Instagram; Marknadskommunikation; Visuell kommunikation; Innehållsmarknadsföring; Tolkning av bilder; Emotion; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund: Traditionell marknadskommunikation anses ha gått från att vara en envägskommunikation från företag till konsumenter, till en tvåvägskommunikation där konsumenter kan interagera med företag. Visuell kommunikation är ett verktyg inom markndskommunikation, där ett fokus kan ligga på värdeskapande. LÄS MER