Sökning: "hur stora företag påverkar miljö"
Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden hur stora företag påverkar miljö.
21. Cloud Service Orchestration Using Constraint Programming
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Cloud applications and services are frequently built using multiple tiers and current trends such as micro-services further increase componentization, allowing us to place each component in a different physical machine in a distributed cloud. Ericsson owns and manages very large networks, which offer diverse infrastructure in terms of computational power, storage but most importantly position in the network. LÄS MER
22. Customer perceived value and the importance of information visualization in a B2B context : Case study of a Swedish low-volume, process-oriented manufacturing company
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : It was Thomas Babington Macaulay who once stated that “… logicians may reason about abstractions. But the great mass of men must have images”. LÄS MER
23. CSR:s påverkan på kundrelationer : En fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: CSR:s påverkan på kundrelationer – en fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer. Kurs: Företagsekonomi III, marknadsföring, 15 hp, 2FE73E. Författare: Alexander Thorell Handledare: Prof. LÄS MER
24. Barriärer för elbilsintroduktionen i Sverige - Attityder, ekonomi och teknik
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The aim of this study has been to investigate the technical, economical and psychological barriers for the market introduction of battery electric vehicles (BEV) in Sweden. The current situation as well as future possibilities for battery electric vehicles in Sweden has also been central to this study. LÄS MER
25. Mer inspiration än information : En kvalitativ studie kring bilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Traditionell marknadskommunikation anses ha gått från att vara en envägskommunikation från företag till konsumenter, till en tvåvägskommunikation där konsumenter kan interagera med företag. Visuell kommunikation är ett verktyg inom markndskommunikation, där ett fokus kan ligga på värdeskapande. LÄS MER