Sökning: "hur upplever medarbetarna"
Visar resultat 1 - 5 av 536 uppsatser innehållade orden hur upplever medarbetarna.
1. Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Eva-Lisa Blom och Victor Hildesson Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare upplever en förändringsprocess på arbetsplatsen. Med fokus på kommunikation, ledarskap och medarbetarnas möjlighet till att komma med feedback, förväntas studien ge svar på hur dessa faktorer påverkar medarbetarnas upplevelse av förändringen, och hur brister i dessa kan skapa motstånd. LÄS MER
2. Att möta förändringens prövningar : En studie om organisationsförändring och dess inverkan på medarbetarens upplevda psykosociala arbetsmiljö.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : För att organisationer skall anses vara uppdaterade och relevanta är förändring en nödvändighet. Förändringsarbetets framgång är främst beroende av de processer som uppföljs och åtgärder som vidtas vid implementeringen. LÄS MER
3. Harmoni eller kaos? - En studie om organisationskulturens och ledarskapets roll i arbetsplatslärandet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Dagens samhälle utvecklas i allt snabbare takt, framväxten av ny teknologi och digitalisering har ökat konkurrensen på arbetsmarknaden. Det har resulterat i ökade krav på organisationer att utveckla och stärka kompetensen hos sina medarbetare för att möta de nya utmaningarna. LÄS MER
4. Etiskt ledarskap i offentlig förvaltning - En studie inom äldreomsorgen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att med en jämförande ansats undersöka hur chefer respektive medarbetare upplever att det appliceras ett etiskt ledarskap av chefer inom äldreomsorgen, i den valda kommunen. Samt att utröna hur chefer respektive medarbetare anser att etiskt ledarskap främjar verksamheten. LÄS MER
5. Det frivilliga tvånget att prestera - Upplevelser av organisationskultur och dess påverkan på arbetsprestation
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Det moderna samhället karaktäriseras av globalisering, extern och intern konkurrens samt ny informationsteknik, vilket har förändrat villkoren för individen på arbetsmarknaden. Denna studie undersöker upplevelsen av organisationskultur och arbetsprestation på ett företag inom rekrytering och bemanningsbranschen i södra Sverige. LÄS MER