Sökning: "icons"

Visar resultat 21 - 25 av 123 uppsatser innehållade ordet icons.

  1. 21. Interpretation of UI icon design : A case study how people interpret GUI icons in video games

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gizela Wikström; [2022]
    Nyckelord :GUI; UX; iconography; interpretation; game development; video games; culture;

    Sammanfattning : This study has examined what design principles help make more understandable UI icons and what aspects are most important when understanding the functionality of UI elements. Prior to this study, 15 UI icons representing items and actions were drawn asstudy subjects together with a prototype game to provide game context to the testers. LÄS MER

  2. 22. Kommunikation och kris : En semiotisk analys om krisberedskap i brädspel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sofie Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Brädspel; Grafisk design; krisinformation; kriskommunikation; Visuell kommunikation;

    Sammanfattning : This study aims to research how crisis situations are visualized. The study will research theboardgame Klarar du krisen? made by Svenska Lottakåren. Based on theories in visualcommunication and crisis communication the study does a visual analysis of a board game.The board game is then compared to a brochure that treats the same topic. LÄS MER

  3. 23. Interpreting informative sounds : A study on how players interpret different informative sound design

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Rapp; [2022]
    Nyckelord :Informative Sounds; UI sounds; Earcons; Auditory icons;

    Sammanfattning : Informative sound design serves as an indicator to the player that something just happened, it can be urgently needing the players immediate attention, or serve as a feedback for a job well done. This paper studies how players interpret different informative sounds, how confident they are about their interpretation, and why they interpret the sound that way. LÄS MER

  4. 24. The value of visual depiction: A comparison of short-term memory capacity between glyph icons and words

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Axel Görnebrand; [2022]
    Nyckelord :short-term memory; glyph icons; UI; HCI; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Icons are widely used throughout society; moreover, they play a significant role in computer user interfaces, frequently appearing on websites and applications. In many cases, they are used instead of text labels to make a user interface (UI) more universally understood, among other things. LÄS MER

  5. 25. Ikoner kontra genomarbetade illustrationer : En studie om abstraktionsgraden i seriellt bildberättande instruktioner

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Axel Serrander; [2022]
    Nyckelord :informations design; ikoner; genomarbetade illustrationer; think-aloud protocol; intervju; gestaltning; hälsolitteracitet;

    Sammanfattning : Arbetet syftar till att undersöka vilken av de två bildstilarna ikoner och genomarbetade illustrationer som förmedlar en starkare begriplighet i ett seriellt bildberättande och på så sätt skulle kunna visa hur man på bästa sätt förmedlar viktig hälsoinformation.  Detta för att ta fram tydliga riktlinjer som underlättar skapandet av seriellt bildberättande instruktioner för att förmedla viktig information. LÄS MER