Sökning: "identity economics"

Visar resultat 1 - 5 av 447 uppsatser innehållade orden identity economics.

  1. 1. Mellan raderna - En kvalitativ studie om varuhuschefers roll i en organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Abrahamsson; John Ericsson; Alexandra Tsakiris; [2024]
    Nyckelord :mellanchefer; organisationsförändring; filtrering; identitet; föräldraroll; middle managers; organizational change; filtering; identity; parenting role; Business and Economics;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie som syftar till att bidra med en ökad nyansering av mellanchefers roll i organisationsförändringar genom att se till hur de själva uppfattar rollen i fråga och vad den innefattar. Studien behandlar således frågeställningen: ”Hur ser varuhuschefer på sin roll i en organisationsförändring?” För att besvara denna frågeställning har en kvalitativ fallstudie gjorts på sju varuhuschefer som har positionen som mellanchefer. LÄS MER

  2. 2. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  3. 3. Formula 1 Drive to Thrive - How to Handle Success

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karol Gasienica; August Ström; Cornelia Biller; [2024]
    Nyckelord :Formula1; business case; success; brand identity; community management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The popularity of the Netflix series ‘Drive To Survive’ has almost doubled the amount of Formula 1 (F1) fans thanks to its great storytelling and compelling narratives about the drivers, teams, the rivalries between them and challenges they tackle. The first season aired in 2019 and it is estimated that more than 6. LÄS MER

  4. 4. Making a Red Devil: The Case of Manchester United and Mason Greenwood

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Otterhed Bolin; Gabriel Eppens; [2024]
    Nyckelord :Corporate Brand Identity; Reputation Management; Corporate Social Responsibility; Crisis Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Candy clash: M&M’s caught in the crossfire

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elena Rüffel; Mathea Talene Herzberg; Andrea Pachaly; [2024]
    Nyckelord :reputation; crisis communication; corporate brand management; brand identity; stakeholder relations; anti-brand communities; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER