Sökning: "ikea intervju"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden ikea intervju.

  1. 1. Värdeskapande för millennialkonsumenten : En fallstudie på mobilanvändning i IKEA:s köksavdelning

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Anna Atterfors; [2020]
    Nyckelord :Mobile Phone; Mobile Phone Use; Value-In-Use; Servicescape; IKEA; Eye Tracking; S-D Logic; Co-Creation.; Mobilanvändning; Mobiltelefon; Värde i användning; Serviceerbjudande; IKEA; Eye Tracking; Servicelogik; Värdeskapande; Butiksmiljö.;

    Sammanfattning : Introduktion – Millennials, är den första generation som har växt med teknologi nära tillhands. För dem har mobilen fått bli en integrerad del av deras liv, vilket har påverkat hur dem som konsumenter interagerar med en butik och dess miljö. LÄS MER

  2. 2. An explorative study in the user experience of augmented reality enhanced manuals

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Mattsson; Marcus Hogler; [2018]
    Nyckelord :Augmented reality; Computer assisted assembly; Usability study; User experience; ;

    Sammanfattning : Augmented reality has been shown to increase the effectiveness of assembly tasks in several studies related to industrial applications, throughout the existence of the technology. With the availability of smartphones and the recent release of mobile applications utilizing augmented reality, the concept of augmented reality assisted assembly can be applied to domestic use as well. LÄS MER

  3. 3. Förpackningen, ett verktyg för att resurseffektivisera IKEAs distributionskedja

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Hilda Hultenberger; Johnny Hultenius; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetet har undersökt vilka verktyg och metoder inom förpackningsutveckling IKEA använder för att resurseffektivisera sin distributionskedja. Distributionskedjan har under senare år blivit av allt större betydelse då produktionsanläggningar och kunder finns över hela världen. LÄS MER

  4. 4. Do not hope for the best, plan for the worst! : En studie kring Service Recovery vid två svenska företag samt en introduktion av en ny modell inom Service Recovery

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :David Wollner; Johan Nilsson; Özer Kocdemir; [2011]
    Nyckelord :Service Recovery; Återhämtningsarbete; The Hour Glass Model of The Service Recovery Process; krishantering; kundförväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats kretsar kring två företags återhämtningsarbete vid uppkomsten av respektive skandal. Vidare skapas en djupare förståelse för teorin Service Recovery's betydelse och användning i praktiken. De två fallen där skandaler inträffat är grundade dels i ICA:s köttfärsskandal och dels i IKEA:s fjäderplockningsskandal. LÄS MER

  5. 5. Identitetens och imagens betydelse för varumärket : En studie av IKEA Uppsala

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Nilsson; Thomas Tegenfalk; [2008]
    Nyckelord :varumärke; Gap-modell; image; identitet; IKEA;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur väl IKEA Uppsalas identitet stämmer överens med företagets image i tre led: Skillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan ledningen och anställda Skillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan anställda och kunder Skillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan ledning och kunder Ett varumärke skapas genom interaktionen mellan dessa tre grupper. Hur starkt varumärke företaget lyckas skapa beror på om grupperna har samma uppfattning av varumärket och hur väl relationerna mellan dem fungerar. LÄS MER