Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Cultural Adaptation of Cancer Campaign Films : A comparison made between beauty commercials; United States ofAmerica and India.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Rahel Anticoli; [2018]
    Nyckelord :cultural adaptation; nationalism; appropriation; campaign films; semiotics; film analysis; connotation; denotation.;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att göra en filmanalys av kampanjfilmer om bröstcancer som var skapade av kosmetiska företag i Indien och U.S.A. I uppsatsen undersöks hur semiotiska resurser var påverkade av kulturen och hur kampanjerna har använt kulturell adaption i marknadsföringssyfte. LÄS MER

  2. 2. Färgningsmanifestet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Lina Sofia Lundin; [2013-10-31]
    Nyckelord :Den tysta protesten; Färgningsmanifestet; Hållbarhet; Indien; ISEND 2012; Kläder; Kompost; Minor Field Study; MFS; Naturlig färgning; Textil Konst; Växtfärgning; Återanvändning;

    Sammanfattning : Mitt examensarbete handlar om den tysta protesten mot kemikalierna som finns i våra kläder. Textilindustrin är idag en av de smutsigaste industrier och skadar både naturen och människorna som arbetar där. LÄS MER

  3. 3. Views on Barriers to Successful Code of Conduct Implementation : A case study of H&M and its suppliers in India

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Centrum för tvärvetenskaplig miljöforskning (CTM)

    Författare :Felix Ockborn; [2007]
    Nyckelord :företagsansvar CSR ; induktiv metod; uppförandekodsuppfyllelse; institutionell miljö;

    Sammanfattning : Multinationella företag som köper varor så som kläder från indiska leverantörer riskerar att förknippas med produktionsvillkor som kränker mänskliga rättigheter. Kontroller av indiska leverantörsled gjorda av internationella arbetsrättsorganisationer visar på skadliga arbetsmiljöer, barnarbete och arbetare som har liten möjlighet att påverka sin situation. LÄS MER

  4. 4. Inköpsstrukturen på svenska klädföretag : Före och efter ATC- avtalets upphörande

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Nilsson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste åren har textil- och klädindustrin genomgått stora förändringar. Efter årsskiftet 2005/2006 avskaffades det så kallade ATC-avtalet, som innebar reglering av handel med textilier och kläder. LÄS MER

  5. 5. Lost in consumption? En antologi om konsumtion och identitetsskapande

    L2-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Henrik Alsander; Ida Dalberg; Karin Karlsson; Paulina Boija; [2005]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; Konsumtion; identitetsskapande; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : Konsumtion kan vara allt från ditt köp av tuggummi, ett par nya skor, en gammal päls från 70-talet, en resa till Indien, till en kebabrulle nere på hörnet. Samtidigt innebär detta att du betalar för smaker, utseende, åsikter, upplevelser, känslor och kulturer. Detta är att leva i ett konsumtionssamhälle. LÄS MER