Sökning: "individuell uppfattning"
Visar resultat 16 - 20 av 162 uppsatser innehållade orden individuell uppfattning.
16. Transspråkande synsätt på gymnasiet : Flerspråkighet som resurs i svenskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Tanken med transspråkande synsätt i undervisningen är att den flerspråkiga individen ska få möjlighet att använda hela sin språkliga repertoar för att stödja en positiv språk- och kunskapsutveckling. I dagens klassrum är det få elever som är, och upplever sig vara, helt enspråkiga. LÄS MER
17. ”Ett beroende som inte märks av” : Skolsköterskans uppfattning om mobiltelefonanvändning bland elever – en kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Utvecklingen av mobiltelefonen har skett i snabb takt och många ungdomar har idag en egen mobiltelefon. De senaste åren har användning av mobiltelefonen och sociala medier markant ökat. Tidigare forskning visar att användning av mobiltelefonen påverkar ungdomars hälsa på olika sätt. LÄS MER
18. Plants for everyone : prospects of upscaling consumption of plant-based protein products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : A change towards a more sustainable food consumption is necessary in order to mitigate climate change. Changing diets and preferences from animal-based to plant-based has a great potential to reduce impact on the environment. However, this requires action in both local and global contexts. LÄS MER
19. Customer Perception of Servitization in the Durable Consumer Goods Segment of SMEs in Sweden : A Case Study with the Sjöstrand Trading AB
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Servitization has long since proven its benefits for manufacturing companies and is expected to gain future importance due to its sustainable and competitive significance. Yet, research has insufficiently addressed the effect of consumer goods companies integrating services in their portfolio to meet customer demands and justify new pricing models in B2C markets. LÄS MER
20. Motivationsklimat inom Stockholmska Fotbollsakademier : Akademichefers och spelares upplevelser av talangutvecklingsmiljön
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanikSammanfattning : Syfte & frågeställningar Syftet med vår studie är att undersöka hur motivationsklimatet i Stockholmska fotbollsakademier bedrivs både i teorin och i praktiken. Frågeställningarna lyder enligt följande: I vilket motivationsklimat formar Stockholmska fotbollsakademier sina spelare? Har föreningarna ett utformat strategiarbete för hur de ska bedriva sin akademiverksamhet med fokus på motivationsklimat? Omsätts föreningens strategi för motivationsklimat in i akademins praktiska vardag? Metod För att besvara studiens syfte och frågeställningar har en blandmetodik tillämpats. LÄS MER