Sökning: "influence commitment"

Visar resultat 1 - 5 av 483 uppsatser innehållade orden influence commitment.

  1. 1. Kvinnors upplevelse av abortprocessen och vården vid genomförande av abort

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Wilma Cederberg; Elina Wallin; [2024]
    Nyckelord :Abortion; Experience; Heathcare; Sweden and Women; Abort; Kvinnor; Omvårdnad; Sverige och Upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige genomförs 30 000–38 000 aborter varje år, främst genom medicinsk metod. Lagstiftningen tillåter abort fram till vecka 18 och möjligtvis fram till vecka 22 vid särskilda skäl. Kvinnors lidande, både under och efter aborten, är komplex och kräver ett gott bemötande och individanpassad vård från vårdpersonalen. LÄS MER

  2. 2. Hundens dramaturgi : En kvalitativ observationsstudie som undersöker hundens effekt på äldre inom äldrevården

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Ida Olsson; Johannes Ångman; [2024]
    Nyckelord :Elderly; Visiting dog; Retirement home; Goffman; Sence of Coherence; Äldre; Besökshund; Äldreboende; Goffman; KASAM;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka relationen mellan hund och boende på äldreboende i olika vardagssituationer samt hur relationen mellan hund och äldre på äldreboende påverkar den äldres välbefinnande. Deltagande observationer samt en kompletterande semistrukturerad intervju har använts för att införskaffa data. LÄS MER

  3. 3. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Finns det en förskola för alla? : Förskollärares uppfattningar av barn i behov av särskilt stöd och inkludering i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Eldstedt; Fanny Engström; [2024]
    Nyckelord :approach; inclusion; preschool; special support; strategies; teacher; förhållningssätt; förskola; förskollärare; inkludering; strategier; särskilt stöd;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka förskollärares uppfattningar av barn i behov av särskilt stöd, samt hur de beskriver sitt arbete för att inkludera alla barn i förskolan. Studien har utgått från ett relationellt-, ett kategoriskt och ett dilemmaperspektiv på specialpedagogik. LÄS MER

  5. 5. Patienters upplevelser av palliativ vård i hemmet : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Tyrenius Hannah; Saga Hilding; [2024]
    Nyckelord :Hemmet; Livskvalitet; Palliativ vård; Patienter; Upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård är den vård som initieras när kurativ vård inte längre anses meningsfull. Den palliativa vården syftar till att bibehålla patientens livskvalitet, stödja patienten och anhörig samt symtomlindring. LÄS MER