Sökning: "information om partierna"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden information om partierna.
6. Kronvittnessystem som strafflindring? - En komparativ studie av svensk- och dansk rätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Ett kronvittnessystem, som innebär att en tilltalad genom angivelse av andra personers brottslighet kan få ett lindrigare straff, förekommer inte i det svenska rättsystemet. Syftet med denna uppsats är att, efter en komparation med Danmark, utreda om ett kronvittnessystem som strafflindringsgrund borde införas. LÄS MER
7. Vapenlagstiftningen
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna uppsats presenterar de svenska riksdagspartiernas syn på vapenlagstiftningen under åren 1996-2011 genom deras inlämnade motioner. Vi har studeratpartiernas samtliga inlämnade motioner till riksdagen under denna tidsperiod, information i ämnet på partiernas hemsidor samt försökt upprätta mailkontakt med var och ett av riksdagspartierna. LÄS MER
8. Medierapporteringen kring sverigedemokraterna inför valet 2010
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka mediebevakningen kring Sverigedemokraterna inför valet 2010 med utgångspunkt från Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen och Svenska Dagbladets nätupplagor mellan perioden 1 januari 2009 och 19 september 2010. Som en jämförelse, för att kunna se relativiteten i vad som är mycket och vad som är lite mediebevakning, valde jag att även inkludera Kristdemokraterna och Vänsterpartiet i den kvantitativa undersökningen. LÄS MER
9. Sverigedemokraterna i tre svenska lokaltidningar : en kvantitativ innehållsanalys av valbevakningen av Sverigdemokraterna under tre val
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Syftet med undersökningen är att se hur Sverigedemokraterna behandlas av tre svenska lokaltidningar under valrörelsen, under tre val. Det är journalistens uppgift att granska och skriva om de politiska partierna, oavsett vad journalisten har för uppfattning om de olika partierna. LÄS MER
10. Kreativ marknadsföring- En studie av svenska partiers marknadsföring
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Politisk marknadsföring är ur många perspektiv ett intressant ämne. I Sverige spenderade de sju riksdagspartierna officiellt sammanlagt 175 miljoner kronor vid valet 2006 på marknadsföring. Problematiken med partiers marknadsföring är att de saknar en produkt och det de säljer är deras värderingar. LÄS MER