Sökning: "instructional"

Visar resultat 1 - 5 av 197 uppsatser innehållade ordet instructional.

  1. 1. Utmaningar i geometriundervisning: en djupdykning i innehåll, elevers missuppfattningar och lärarinterventioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linnea Listring; Ida Green; [2024]
    Nyckelord :geometric objects; two- and three dimensional objects; relational understanding; instrumental understanding; teaching methods; Van Hiele instructional model; practical elements; daily life;

    Sammanfattning : This text discusses final results from empirical studies, scientific articles and literature from the period 1990-2023, concerning teachers’ knowledge, students’ misconceptions and various teaching methods related to geometric objects. The results highlight challenges for both teachers and students in understanding and defining geometric shapes and figures. LÄS MER

  2. 2. Biologiundervisning i förskolan, vad är det? : En intervjustudie om biologiundervisningens karaktär i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Lovisa Persson; Emmie Uhlén; [2024]
    Nyckelord :Biology; Didactic questions; Education; Preschool; Preschool Teachers; Biologi; Didaktiska frågor; Förskola; Förskollärare; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa biologiundervisningens karaktär i förskolans undervisningsverksamhet utifrån förskollärararnas uppfattningar. Detta görs genom frågeställningarna; Vilket innehåll behandlas inom biologiundervisningen i förskolan, utifrån förskollärarnas uppfattningar? Vilka undervisningsstrategier används i biologiundervisningen i förskolan, utifrån förskollärarnas uppfattningar? Vilket syfte får biologiundervisningen i förskolan, utifrån förskollärarnas uppfattningar? Studien tar sin utgångspunkt i att belysa biologi som ämnesområde då det inte framställs explicit i förskolans Läroplan Lpfö 18, trots att innehållet behandlar biologi. LÄS MER

  3. 3. Abstrakta begrepp i NO-salen : En trestegsmodell för ökad begreppsförståelse i naturorienterande ämnen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Azra Demirovic; Caroline Erander; [2024]
    Nyckelord :elementary school; science education; conceptual formation; conceptual understanding; pedagogical methods; exploratory methods; communication.;

    Sammanfattning : Swedish students in grades 4 and 8 have maintained a consistent performance in natural science based on the TIMSS assessments conducted in 2019 and 2015. However, results from the Swedish School Inspectorate suggest a low level of interest among students in the subject of natural science. LÄS MER

  4. 4. Willingness to Communicate in EFL Classrooms: A Qualitative Study on the Perspectives of Upper Secondary Students in Sweden

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Jasmine Mohamed; [2023-10-17]
    Nyckelord :English; Willingness to Communicate; WTC; Student; Learner; EFL;

    Sammanfattning : This qualitative research paper aims to investigate the EFL learner perspective on WTC and which factors influence their WTC. Additionally, another aim is to investigate if there is a difference in WTC between English and Swedish for the learners and what causes it. LÄS MER

  5. 5. GETTING READY TO LEARN IN VR

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Alice Zupančič; [2023-10-10]
    Nyckelord :VR; Virtual reality; collaborative VR; collaborative learning; immersive virtual environments; virtual learning environments; user onboarding; VR onboarding;

    Sammanfattning : Purpose: VR’s unique affordances offer significant potential for education, but the steep learning curve hinders users from fully benefiting from the technology. Onboarding plays a pivotal role in bridging the gap between novice users and the complexities of collaborative VR environments, contributing to the broader goal of making VR education more accessible and user-friendly. LÄS MER