Sökning: "Ida Green"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Ida Green.

  1. 1. Utmaningar i geometriundervisning: en djupdykning i innehåll, elevers missuppfattningar och lärarinterventioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linnea Listring; Ida Green; [2024]
    Nyckelord :geometric objects; two- and three dimensional objects; relational understanding; instrumental understanding; teaching methods; Van Hiele instructional model; practical elements; daily life;

    Sammanfattning : This text discusses final results from empirical studies, scientific articles and literature from the period 1990-2023, concerning teachers’ knowledge, students’ misconceptions and various teaching methods related to geometric objects. The results highlight challenges for both teachers and students in understanding and defining geometric shapes and figures. LÄS MER

  2. 2. Were the most important election pledges fulfilled? An empirical investigation of the Swedish government’s pledge fulfillment after the 2014 parliamentary election

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Ida Steineck Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Election pledges; pledge fulfillment; the mandate model; promissory representation; Swedish politics; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis provides an account of the pledge-making and eventual pledge fulfilment of the Swedish government of 2014, which consisted of the Social Democratic Party and the Green Party. It is grounded in the theoretical approaches of the mandate model of representation and promissory representation. LÄS MER

  3. 3. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Sustainability demands on internal and external providers of IT

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emma Lenman; Ida Appelgren; [2023]
    Nyckelord :sustainable IT; sustainability; IT; green IT; data governance; energy efficient; greenhouse gas emissions;

    Sammanfattning : The use of IT in companies is constantly expanding, and therefore, so is the energy consumption and carbon footprint from IT. If companies do not take steps towards more sustainable IT usage, the footprint will continue to expand, toxic metals will be used in hardware and the usage of world resources will not become more circular. LÄS MER

  5. 5. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Electric vehicles; Car commercials; Green capitalism; Green marketing; Multimodal discourse analysis; Environmental Communication; Elbilar; Bilreklam; Grön kapitalism; Grön marknadsföring; Multimodal diskursanalys; Miljökommunikation;

    Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER