Sökning: "interaktiv marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden interaktiv marknadsföring.

  1. 21. Sociala medier inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christofer Carlström; Amanias Abraha; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; YouTube; Twitter; Facebook; Word of Mouth; Direktmarknadsföring; Interaktiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER

  2. 22. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Karin Edman; EMMA KARLSSON; [2011]
    Nyckelord :social media; word of mouth; facebook; blogs; twitter and internet traffic; sociala medier; bloggar; twitter och internettrafik;

    Sammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER

  3. 23. Relationsmarknadsföring för vinklubbar : Vikten av sociala medier för att etablera, upprätthålla och utveckla relationer

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Ågren; Isak Evensen; [2010]
    Nyckelord :Värde; interaktion; kommunikation; sociala medier; tillit; hängivenhet; lojalitet;

    Sammanfattning : Internets utveckling har banat väg för nya sätt att kommunicera. Inom den svenskavinindustrin har aktörer länge varit bundna till en icke interaktiv marknadsföring. LÄS MER

  4. 24. HCI Design Patterns for In-Store Touch Screen Terminals : MDI-designmönster förpekskärmsterminaler i butiksmiljö

    Master-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sofia Rådström; [2010]
    Nyckelord :design patterns; touch screens; usability;

    Sammanfattning : Interactive media in public environments, such as touch screen kiosks, is a strongly growing toolfor offering service, information, advertising and entertainment. In order to achieve goodusability when designing the graphical user interface for a customer terminal, it is important tobe aware of the very specific requirements involved with such application. LÄS MER

  5. 25. Interaktiv Marknadsföring : En 
kvalitativ 
studie 
av 
hur 
små 
webbolag 
marknadsför
 sig 
via 
sociala 
medier.

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ejdemo Ejdemo; Coralie Philippot; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; 
sociala 
medier; 
varumärke; 
 dialog; 
 marknadsföringsstrategi; 
word‐of‐mouth; 
 transparens; 
Facebook; 
 Twitter; 
bloggar.
;

    Sammanfattning : Denna
 uppsats 
syftar 
till 
att 
ge 
en 
insikt 
i 
hur 
små 
webbolag 
kan 
skapa 
affärsnytta 
genom 
marknadsföring 
i 
sociala 
medier, 
samt
 föreslå
 riktlinjer 
för 
hur 
detta 
kan 
gå 
till. 
För 
att 
kunna 
besvara
 uppsatsens
 syfte
 genomfördes
 en
 kvalitativ
 studie
 av 
hur
 webbolagen
 Booli,
 Coolstuff 
och 
Freddie 
G 
Store 
marknadsför 
sig 
genom 
Facebook, 
Twitter 
och 
bloggar. LÄS MER