Sökning: "interaktiv marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden interaktiv marknadsföring.
21. Sociala medier inom resebranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER
22. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER
23. Relationsmarknadsföring för vinklubbar : Vikten av sociala medier för att etablera, upprätthålla och utveckla relationer
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Internets utveckling har banat väg för nya sätt att kommunicera. Inom den svenskavinindustrin har aktörer länge varit bundna till en icke interaktiv marknadsföring. LÄS MER
24. HCI Design Patterns for In-Store Touch Screen Terminals : MDI-designmönster förpekskärmsterminaler i butiksmiljö
Master-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Interactive media in public environments, such as touch screen kiosks, is a strongly growing toolfor offering service, information, advertising and entertainment. In order to achieve goodusability when designing the graphical user interface for a customer terminal, it is important tobe aware of the very specific requirements involved with such application. LÄS MER
25. Interaktiv Marknadsföring : En kvalitativ studie av hur små webbolag marknadsför sig via sociala medier.
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats syftar till att ge en insikt i hur små webbolag kan skapa affärsnytta genom marknadsföring i sociala medier, samt föreslå riktlinjer för hur detta kan gå till. För att kunna besvara uppsatsens syfte genomfördes en kvalitativ studie av hur webbolagen Booli, Coolstuff och Freddie G Store marknadsför sig genom Facebook, Twitter och bloggar. LÄS MER