Sökning: "interaktivt"
Visar resultat 11 - 15 av 288 uppsatser innehållade ordet interaktivt.
11. The Effect of Interactive Selection on Personalized Drug Prediction Using Interactomes : Examination of Parameters Impacting Drug Treatment Rankings from Network Models for Covid-19 Patients
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Patients not responding to therapy as expected is one of the most pressing healthcare concerns of today. It causes economical, medical and societal issues along with suffering for patients. This project aimed to address this problem and evaluate how to find the best suited drug treatments for individual patients to treat Covid-19. LÄS MER
12. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER
13. LOW POLY I 3D GRAFISK MILJÖ : En studie om Low Poly acceptans och upplevelse av spelare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Frågeställningen för denna studie; Vad är det som ger Low Poly tillräcklig attraktionskraft i spel för att spelaren ska vilja stanna kvar i miljön och utföra spelmoment och vilja spela vidare? Detta är en digitalt utförd kvantitativ studie, baserad på en spelscen skapad i Low Polygrafik, föreställande en tidlöst utformad sushibar. Teststimuli var bilder från den skapade scenen. LÄS MER
14. Utveckling av verktyg för att säkerställa god ergonomi i handhållna produkter
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Det här examensarbetet innefattar framtagningen av ett verktyg som hjälper produktutvecklare designa ergonomiska produkter. Många produkter som idag når tillverkning, eller till och med marknaden, är inte alltid så ergonomiska som det hade kunnat önskas. LÄS MER
15. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER