Sökning: "produktutvärdering"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet produktutvärdering.

  1. 1. Utveckling av verktyg för att säkerställa god ergonomi i handhållna produkter

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Martina Lundin; Lovisa Persson Hansson; [2023]
    Nyckelord :ergonomi; riktlinjer; produktutveckling; handergonomi; produktutvärdering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet innefattar framtagningen av ett verktyg som hjälper produktutvecklare designa ergonomiska produkter. Många produkter som idag når tillverkning, eller till och med marknaden, är inte alltid så ergonomiska som det hade kunnat önskas. LÄS MER

  2. 2. Icke-stereotyp - Stereotyp: Effekterna av Inkonsistent Användande av Femvertising i Marknadskommunikation på Produktutvärdering och Relation till Detaljisten

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Paulina Dukovska; [2020]
    Nyckelord :femvertising; integrated marketing communication; consistency; stereotypes;

    Sammanfattning : Fashion retailers have started using femvertising (female empowerment advertising) inconsistently in their communication by showing non-stereotypical models in their communication and stereotypical models on the product pictures for the same product. Since it is a new phenomenon little is known about its consequences, hence investigating its effects in further research is necessary. LÄS MER

  3. 3. Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor : Ett bidrag till ämnets teoriutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekholm; Alexandra von Schreeb; [2017]
    Nyckelord :Sensory marketing; “Need for Touch” scale; autotelic; instrumental; scent; sound; sight; high sensory; low sensory; olfactory; audio.; Sinnesmarknadsföring; “Need for Touch” skala; autotelisk; instrumental; doft; ljud; syn; högsensorisk; lågsensorisk.;

    Sammanfattning : Titel: Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor. Ett bidrag till ämnets teoriutveckling. LÄS MER

  4. 4. Control of critical data flows : Automated monitoring of insurance data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Christoffer Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Information technology controls. Enterprise Architecture. Continuous monitoring. Data flows. PENG. Benefits evaluation. Gap analysis.;

    Sammanfattning : EU insurance companies work on implementing the Solvency II directive, which calls for stronger focus on data quality and information controls. Information controls are procedures that can validate data at rest and data in motion to detect errors and anomalies. LÄS MER

  5. 5. Femtio Nyanser av Co-branding - En kvantitativ studie om effekterna av co-branding på konsumenters varumärkes- och produktutvärdering beroende av kvalitetssegment och hedoniska shoppingmotivationer

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Orrpars; Therese Åbb; [2014]
    Nyckelord :Co-branding; Ingredient branding; Private Label; National Brand; Hedonic Shopping Motivation;

    Sammanfattning : The retailing industry has an extremely high density of brands. In order to differentiate its offer, both retailers and suppliers, are constantly forced to come up with new ways to launch their products. LÄS MER