Sökning: "interaktivt"

Visar resultat 16 - 20 av 288 uppsatser innehållade ordet interaktivt.

  1. 16. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  2. 17. Att arbeta med matematiska representationer : Hur funkar det?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amanda Jonasson; Emma Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Learning Design Sequences; Matematik; matematiska representationer; laborativt material; transformering; formering; resurs; interaktiv process; linjär process; tecken på lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka utvecklingen av elevers förmåga att använda och transformera olika matematiska representationsformer genom att skapa en sekvens av lektioner. De matematiska representationsformerna som presenteras och analyseras i denna studie är bilder, laborativt material, text, matematiska symboler och verklighetsförankring. LÄS MER

  3. 18. Betydelsen av Feedbackens Tidpunkt i Intelligenta Datorstödda Språkinlärningssystem : En Analys av Andraspråksinlärning och Arbetsmarknad

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Antonia Drevenlid; Erik Lekman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis investigates the use of chatbots as computer-assisted language learning tools to enhance language proficiency, particularly for immigrants learning Swedish in Sweden. While traditional language courses like ”Swedish for Immigrants” are available, additional resources are needed to complement and optimize language learning experiences. LÄS MER

  4. 19. Rollen av interaktionsdesign i odling : Hur användarvänliga gränssnitt kan öka effektivitet och tillgänglighet i smarta odlingar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Tuva Berggren; [2023]
    Nyckelord :UX; UX-design; UI; Interaktionsdesign; Informationsdesign; Appdesign; App; Odling; Smart odling; Tillgänglighet; Aktivitetscentrerad design;

    Sammanfattning : Människan står inför en eventuell livsmedelskris där matproduktionen behöver öka 70 % till 2050 för att kunna tillgodose den ökande befolkningens behov. Smart odling presenteras som ett svar på det problemet, där kontrollsystem och odlingssensorer i agrikultur kan öka chansen för lyckade skördar. LÄS MER

  5. 20. Boksamtal i modersmålsundervisning: effekter på språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Nareman Bader; Tagrid Salim; [2023]
    Nyckelord :modersmål; modersmålsundervisning; boksamtal; skönlitteratur; läsförståelse; ordförråd; ordförståelse; textanalys; Chambers; filmvisning; interaktivt arbete.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka om boksamtal av skönlitterära böcker bidrar till en bättre textförståelse samt språk- och läsutveckling i modersmålsämnet. Fokuset har varit på hur arbetet med lustfyllda metoder kan ge elever möjligheten till att utveckla sitt modersmål, men även vilket intresse de visar för skönlitteratur och filmvisning av den lästa boken. LÄS MER