Sökning: "intern kommunikation projekt"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden intern kommunikation projekt.

  1. 11. Effektiv kommunikation inom projekt : och hur olika faktorer påverkar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Green; Julia Norén; [2016]
    Nyckelord :Kommunikation; effektivisering; standardisering; projektledning;

    Sammanfattning : I denna rapport, med titeln ”Effektiv kommunikation inom projekt – och hur olika faktorer påverkar”, granskas olika faktorer som påverkar kommunikation inom projektarbeten. Faktorerna hämtas utifrån teori, och bekräftas sedan genom en fallstudie på ett fallföretag. LÄS MER

  2. 12. Att kombinera det bästa från email och sociala nätverkssidor : Ett designförslag för att förenkla och stödja kommunikationen inom team och projekt

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Frida Jonsson; [2015]
    Nyckelord :Intern företagskommunikation; sociala medier; email;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att integrera lämpliga funktioner och koncept typiska för sociala nätverkssidor i ett kommunikationsverktyg med avsikt att förenkla och stödja kommunikation mellan kollegor i team och projekt.  Designprocessen bestod av tre faser. LÄS MER

  3. 13. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  4. 14. Sociala intranät och deras stöd för intern projektkommunikation inom en organisation : En intervjustudie på tre IT-företag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Sara Elfstedt; [2015]
    Nyckelord :Intern kommunikation; projektkommunikation; Intranät; Webb 2.0; Enterprise 2.0; sociala intranät;

    Sammanfattning : Många projekt misslyckas årligen, en av de främsta orsakerna är bristande kommunikation och informationsutbyte. Idag sitter dessutom många projektdeltagare inom ett företag utspridda på olika kontor, vilket ställer ytterligare krav på den interna kommunikationen. Traditionella intranät har länge används inom de flesta företag. LÄS MER

  5. 15. Förändringsarbete och dess kritiska faktorer : En fallstudie om Lean-implementeringen på läkemedelsföretaget Octapharma AB

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Matilda Jonsson; Josephine Falkenberg Olsson; [2015]
    Nyckelord :Lean; Organizational change; Lean; Förändringsarbete;

    Sammanfattning : Förändringsarbete är av en komplex karaktär, men en förutsättning för att företag ska kunna behålla sin konkurrenskraft. Det finns en mängd olika förändringsmetoder vars syfte är att effektivisera verksamheten. LÄS MER