Sökning: "intern marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 213 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring.
21. Domain Expertise–Agnostic Feature Selection for the Analysis of Breast Cancer Data
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : At present, high-dimensional data sets are becoming more and more frequent. The problem of feature selection has already become widespread, owing to the curse of dimensionality. Unfortunately, feature selection is largely based on ground truth and domain expertise. LÄS MER
22. Intern kommunikation kring marknadsföring av hållbara produkter : En kvalitativ fallstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under det senaste decenniet har åtskilliga detaljhandelsföretag lyft frågan kring miljöpåverkan och implementerat ett gediget hållbarhetsarbete innehållande strategier och mål att arbeta utefter. Många företag väljer att uppmuntra deras kunder till att köpa deras hållbara produkter med hjälp av grön marknadsföring. LÄS MER
23. Intern marknadsföring : Arbetsmotivation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
24. Intern Employer Branding – strategier för att behålla kvalificerade medarbetare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : I dagens kunskapsintensiva samhälle har humankapitalet blivit ett allt viktigare konkurrensmedel för organisationer. På en alltmer rörlig arbetsmarknad där det råder stor brist på ingenjörer har det som följd blivit allt högre konkurrens mellan arbetsgivare om denna yrkesgrupp. LÄS MER
25. "Zlatan tränar ju fortfarande frisparkar" : En kvalitativ studie om kompetensutvecklingens roll inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kompetensutvecklingens roll inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt hur den påverkar de anställdas motivation och deras lojalitet till företaget. Forskningsfrågor: Hur använder ledningen inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen kompetensutveckling för att motivera sina anställda? Hur påverkar kompetensutveckling serviceanställdas lojalitet till företaget inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen? Finns det några särskiljande karaktärsdrag för kompetensutveckling inom dagligvaruhandeln respektive möbelbranschen? Metod: Studiens empiriska data utgår från tio stycken intervjuer med anställda i olika positioner inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt experter inom kompetensutveckling. LÄS MER